Vart är det bäst att köpa sina växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zombivarg

    • December 2015
    • 249

    Vart är det bäst att köpa sina växter?

    Ja, precis vad jag undrar, även om det kan låta lite dumt hihi
    Köper jag dom bäst hos en zoobutik/ akvariebutik eller är det bättre at beställa dom själv från någonstans och i så fall vart gör jag det.
    Kommer ha en del växter som inte verkar vara så vanliga, hoppas bara att jag kan få tag i dom.

    Tacksam för er kunskap
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Bäst är ju förstås om det finns någon affär i närheten med ett bra växtsortiment så man kan se växterna IRL. Tyvärr är det dock få affärer som har ett bra sortiment av växter.

    Sedan finns det också flera internetföretag som säljer växter och normalt sett tål växter utan problem transporter på flera dagar förutsatt att det inte är för varmt eller kallt under transporten. Det förstnämnda är dock sällan ett problem här men jag hade nog avstått från att köpa växter via internet under denna årstid (pga kylan)
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Zombivarg

      • December 2015
      • 249

      #3
      Okej, tack för den infon.
      Nä jag har fortfarande tid att vänta med växt köp men tänkte använda tiden till att hitta det jag vill ha i mitt kar.
      Känner bara till en bra i lomma trakten, men också fått info om något ställe i malmö som jag ska kolla upp.
      Ska söka lite mer på googel och se vad jag får upp

      MVH Annica

      Kommentar

      • Christer5
        • July 2015
        • 915

        #4
        Jag tycker att det är bäst att köpa växter hos lokal butik,jag har många gånger beställt via nätet,köpt från privat eller webbutik med dåligt resultat.


        Det är svårt att hitta växter som tar sig då de är odlade ovan vatten hos odlare och behöver ställa om till akvarium,men visst så lyckas det oftast.

        Om du kan få tag på skott som du kan hämta så är det nog det bästa,finns köp/sälj grupper på Facebook.

        Kommentar

        • Zombivarg

          • December 2015
          • 249

          #5
          Okej, tack det ska jag tänka på och gå in o titta på.

          Kommentar

          Arbetssätt...