Vilken växt är detta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tonpet
    • February 2008
    • 469

    Vilken växt är detta

    Någon som vet vad växten heter som ligger runt andra grenen från vänster ?
    Klicka på bilden för större version

Namn: 1418981086.jpg
Visningar: 46
Storlek: 235,7 KB
ID: 2347417
    Juwel Rio 300, Diskus
    "Sluta vara den du var och bli den du är"
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Menar du den som sitter på toppen av grenen?

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • tonpet
      • February 2008
      • 469

      #3
      Nja, eller ja, den sitter där också ser jag nu. Precis framför munnen på Scalaren. men framförallt i nedre delen av grenen. Ser ut som en buske.
      Juwel Rio 300, Diskus
      "Sluta vara den du var och bli den du är"

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #4
        Det ser ut som Windelöv.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • tonpet
          • February 2008
          • 469

          #5
          Googlade på Windelöv och det är den jag menar. Köpte denna för längesen i Göteborg och har inte lyckas med den tidigare. Den dog ut på så när en liten bit på ca: 1 cm med lite rötter. Den flytta jag över till Diskuskaret med regelbundna vattenbyten och PMDD. Nu har den lilla biten växt till väldigt mycket. har till och med delat den ett par gånger.
          Så jag ville veta vad den heter när folk frågar.
          Tack snälla Inger.
          Juwel Rio 300, Diskus
          "Sluta vara den du var och bli den du är"

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            #6
            Ursprungligen postat av tonpet
            Googlade på Windelöv och det är den jag menar. Köpte denna för längesen i Göteborg och har inte lyckas med den tidigare. Den dog ut på så när en liten bit på ca: 1 cm med lite rötter. Den flytta jag över till Diskuskaret med regelbundna vattenbyten och PMDD. Nu har den lilla biten växt till väldigt mycket. har till och med delat den ett par gånger.
            Så jag ville veta vad den heter när folk frågar.
            Tack snälla Inger.

            Det var så lite så Tony, bara kul att hjälpa till när jag kan .
            Dom här microsorumväxterna fungerar aldrig i mina kar, dom blir svarta, sen gula och bara dör ut till slut. Mats skickade massor till mig för något år sedan, gröna och jättefina, men samma hände med dom. Jag nästan skämdes eftersom han hade gjort sig besvär med att skicka. "Lätta" ska dom ju vara också, samma bedrövelse händer med dom "lätta" anubisarna. Det är så typiskt, för just dessa växter gillar jag skarpt.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • tonpet
              • February 2008
              • 469

              #7
              Jag kan inte mycket när det gäller dessa, men en sak jag har märkt är att de jag satte i sanden utvecklar sig mycket långsamt. Däremot de som sitter högt upp, närmare ljuset växer så det knakar. Jag tror att mitt ljus inte räcker till riktigt ända ner till botten för att dessa skall utvecklas riktigt. Nu när jag vet vad dom heter så skall jag läsa på om dom.
              Juwel Rio 300, Diskus
              "Sluta vara den du var och bli den du är"

              Kommentar

              • tonpet
                • February 2008
                • 469

                #8
                Ser nu när jag läser på om Windelöv att den skall inte planteras i sanden för då ruttnar roten. Där ser man vikten av att läsa på om både fiskar och växter. Har redan dragit upp ett par stycken ur sanden och satt fast dom på en rot lite slarvigt tillfälligt.
                Juwel Rio 300, Diskus
                "Sluta vara den du var och bli den du är"

                Kommentar

                Arbetssätt...