Vad har hänt med min hornsärv?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Karin_z
    • November 2011
    • 47

    Vad har hänt med min hornsärv?

    Någon som har några tips hur jag ska få min hornsärv att börja växa och bli fin igen? Den står i ett 46 l akvarium, för tillfället befolkat med räkor. Gör 1/3 vb varje vecka och tillsätter då profito. Allt var frid och fröjd och den växte så att det knakade fram tills för några veckor sedan då jag knipsade av topparna (som jag gjort många gånger förr). Nu vill den inte växa utan förgrenar sig i rangliga stammar som efter ett tag går av. Den når bara halvvägs upp i akvariet och skulle tippa på att drn bara växt två-tre centimeter senaste månaden. Är det fel att toppa plantorna och vad kan jag göra för att rädda fom?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Kan bara vara så att växten har tagit en viloperiod, eller att det för tillfället är för lite näring i vattnet. Avvakta och se.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Karin_z
      • November 2011
      • 47

      #3
      Ok tack för ditt svar!

      Kommentar

      • Karin_z
        • November 2011
        • 47

        #4
        Uppdaterar med att berätta att de återigen växer som ogräs :-) Vet inte om de hade en viloperiod eller om det var näringsbrist, men efter två veckor med pmdd så satte de fart :-)

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Ursprungligen postat av Karin_z
          Uppdaterar med att berätta att de återigen växer som ogräs :-) Vet inte om de hade en viloperiod eller om det var näringsbrist, men efter två veckor med pmdd så satte de fart :-)
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...