Vattenpest alternativ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pierre
    • November 2002
    • 279

    Vattenpest alternativ?

    Tänkte fråga om nån som känner till nån liknande växt som vattenpesten (snabbväxande och lättskött samt blir hög) men som pallar av temperaturer på 28-29 grader!?
    Mvh// Pierre
    (check my profile)
  • Pierre
    • November 2002
    • 279

    #2
    Har du haft sån själv? Liknar Cabomba gansla mycket, och dom lyckas jag alltid få till att barra av sig som tusan... :-(
    Mvh// Pierre
    (check my profile)

    Kommentar

    • mavve
      • August 2003
      • 283

      #3
      Jag har tänkt testa hornsväven, men blivit förvånad över att de flesta affärerna inte verkar ha den.?? (Göteborgsområdet - nån som har tips?)

      // Martin

      Kommentar

      • Pierre
        • November 2002
        • 279

        #4
        kolla http://www.teamsellit.com/sellit/sellit.php?tabell=db2 (hjortgatans zoo)
        Mvh// Pierre
        (check my profile)

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          Annars så kan du kolla in limnophilia sessifolia. Också en cabomba look alike som växer som ogräs. Lite vanligare i affären än cerathophyllum.
          MVH
          magnus
          min zoon

          Kommentar

          • harbard
            • July 2002
            • 1085

            #6
            Hydrilla verticillata,en vattenpest (ursprungligen) från Asiens varmare delar.
            "hydrilla: Inhabits water 0.5-3(12) m deep. Grows at 10-35º C. Tolerates low light and variable water quality, including brackish, turbid, and polluted water."
            Se även http://aquat1.ifas.ufl.edu/hyvepic.html
            Vore intressant att veta om någon har denna växt.
            <font size="3"><font color="red">*&lt;</font id="red">:<font color="red">^</font id="red">)&gt;&gt;&gt;</font id="size3"> harbard
            Aquaflora länksamling Alger Bakgrund Miniakvarier Walstad-metoden
            Foder Bananflugor Guppy Killi Fiskrum Akvaristisk startportal Småkryp

            Kommentar

            • syke
              • August 2002
              • 124

              #7
              shinnersia rivularis äger

              Kommentar

              Arbetssätt...