Köpa växter ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bruér
    • August 2002
    • 282

    Köpa växter ?

    Handlade för något/ra (ca. 5-10) år sen växter från några företag som sålde plantor med mkt. god kvalite på postorder , min fråga är nu finns det några sådana företag kvar , eftersom jag har tappat bort både namn och adresser...! Har startat upp ett 540 liters igen men hittar inget bra växtförsäljningsställe i Malmö.

    Mats

    Mats
    720 diskus
    540 diskus
    www.discusklubben.dk
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #2
    Hej Mats
    Jag vet vilka affärer du menar, fast de finns inte längre. En av dem säljer bara dammtillbehör. Pröva den här i stället:
    http://www.hjortgatanszoo.se/main/default/default.cfm
    De har ett stort sortiment och bra kvalitet.

    Hälsningar

    Guy

    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • Michael Legnér
      • January 2002
      • 467

      #3
      <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
      Handlade för något/ra (ca. 5-10) år sen växter från några företag som sålde plantor med mkt. god kvalite på postorder , min fråga är nu finns det några sådana företag kvar , eftersom jag har tappat bort både namn och adresser...! Har startat upp ett 540 liters igen men hittar inget bra växtförsäljningsställe i Malmö.

      Mats
      <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

      Jag minns att jag, på åttiotalet, köpte akvarieväxter från de som producerar trädgårdsfröer än idag. Kommer inte ihåg vad de heter men deras fröer är vanliga. Cryptocorynerna köpte man lösa och man kan lugnt säga att Tropicas krukade Cyrptocoryner är fantastiska både till pris och kvalitet i förhållande till de jag köpte styckevis!

      Förra året ringde jag till deras växel och frågade om de fortfarande sysslade med detta, men den unga tjejen i andra änden sa bara att hon hört talas om att de sysslat med något sådant för länge sedan. Det var nog ett experiment som inte lönade sig...

      Kul nog har Djurmagazinet i Linköping börjat plocka hem lite roligare Echinodorus nu när de slutat köpa bulk och höjt priserna (inte mig emot). De hade bland annat schleuteri, ozelot, rosé, smalbladig rubin. Alla såg fantastiskt fina ut!

      /Micke
      /Micke
      Mitt akvarium

      Kommentar

      • Mats Bruér
        • August 2002
        • 282

        #4
        Tack för tipsen har kollat in Hjortgatan skall ge mig ut på jakt efter Linköpings tipset nu.
        Mats

        Mats
        720 diskus
        540 diskus
        www.discusklubben.dk

        Kommentar

        • defdac
          • January 2002
          • 12751

          #5
          <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
          Kul nog har Djurmagazinet i Linköping börjat plocka hem lite roligare Echinodorus nu när de slutat köpa bulk och höjt priserna (inte mig emot). De hade bland annat schleuteri, ozelot, rosé, smalbladig rubin. Alla såg fantastiskt fina ut!
          <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
          Ahhhh! Kanon! =)

          http://www.defblog.se

          Kommentar

          Arbetssätt...