Köpa växter på nätet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elizabeth
    • January 2002
    • 2

    Köpa växter på nätet?

    Ska starta upp ett litet kar på 170l. Tänkte ha mycket växter från start, har kollat i olika butiker i trakten som har dåligt sortiment på lätta växter, samt att dom se inte roliga ut.Finns det någon site på nätet där man kan köpa bra växter och i så fall hur klarar dom frakten eller är dom packade så det finns liv i dem vid framkomsten.
    Har haft ett snyggt akvarium för 20år sedan. Så jag får väl kallas nybörjare.


  • Tomas J

    • January 2002
    • 60

    #2
    Hej Elizabeth!
    En av de populäraste nätbutikerna (framförallt när det gäller växter) är Hjortgatans Zoo. Och det har sina skäl. Jag är själv mycket nöjd med deras service och kvalité på växterna jag köpt därifrån. Växterna är väl inpackade i frigolit och klarar resan bra.

    Titta på http://www.hjortgatanszoo.nu/

    Lycka till med ditt "nya" akvarium

    MVH. Tomas Johansson
    Tomas Johansson

    Kommentar

    • Mikael
      • January 2002
      • 10

      #3
      Brukar inte skriva "jag håller med" svar, men i Hjortgatans Zoo's fall så gör jag det.
      Beställde ett växtpaket från dom för ett par månader sedan, och alla växter var i kanon skick. Rekomenderas.



      Mvh
      //Micke J
      Mvh
      //Micke J

      Kommentar

      • Elizabeth
        • January 2002
        • 2

        #4
        Tackar Micke & Tomas för tipset, ska prova att beställa där. Det är himla skönt att få lite råd ibland från några som provat på.

        Kommentar

        Arbetssätt...