Komma igång med växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niina
    • April 2003
    • 229

    Komma igång med växter

    Nu har jag tröttnat på tråkiga växter som bara "är". Beställt ny LED lysramp som jag hoppas ger det ljuset som behövs. Har kört med PMDD för flera år sen på tidigare akvarium och nu har jag lite tankar på att se om CO2 är något för mig. Finns det startkit att köpa? Eller vet någon en bra sida som förklarar hur det fungerar för det är väldigt invecklat för mig just nu

    Kör man PMDD ihop med CO2 eller kör man bara en av grejerna?
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    #2
    Titta och läs i detta magnifika magasin. https://indd.adobe.com/view/a44a0673...2-9ce0bfb5d16b
    En hel del om CO2 från sid 52.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Ursprungligen postat av Niina
      Nu har jag tröttnat på tråkiga växter som bara "är". Beställt ny LED lysramp som jag hoppas ger det ljuset som behövs. Har kört med PMDD för flera år sen på tidigare akvarium och nu har jag lite tankar på att se om CO2 är något för mig. Finns det startkit att köpa? Eller vet någon en bra sida som förklarar hur det fungerar för det är väldigt invecklat för mig just nu

      Kör man PMDD ihop med CO2 eller kör man bara en av grejerna?
      h
      Kör du med co2 är det oftast nödvändigt med gödning samtidigt, och då är pmdd en bra och billig gödning.
      Frågan du först ska ställa dig, är om du vill köra med ett trycksak system eller med mäsk. Det förstnämnda är dyrare men mycket enklare och ger oftast bättre resultat, medan mäsk är betydligt billigare men en del mer arbete och krångel....
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      Arbetssätt...