Vallesneria/EC

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer5
    • July 2015
    • 915

    Vallesneria/EC

    Vad har ni för erfarenheter med Vallisneria och användning av Easy Carbo ?
    Senast redigerad av Christer5; 07 August 2015, 16:48.
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Har för mig att när jag testade ec för flera år sen så gillade inte vallesnerian detta.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Christer5
      • July 2015
      • 915

      #3
      Pia,jag har också för mig att det är så men många säger att det fungerar utmärkt.Kanske har det med vattnet att göra i Göteborg har vi mjukt vatten så det kanske är känsligare då med EC

      Kommentar

      • Christer5
        • July 2015
        • 915

        #4
        Kjell,vet du Easy Carbos inverkan på mjukt vatten ?

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Ursprungligen postat av Christer5
          Kjell,vet du Easy Carbos inverkan på mjukt vatten ?
          Inte en susning - har i alla fall inte hört någon om detta. Har själv inte ens någon praktisk erfarenhet av Easy Carbon.

          Sedan har jag också hört att någon sagt att vallis och easy carbon är någon bra kombination men det finns få eviga sanningar inom akvariehobbyn så det som funkar för en kanske inte funkar för en annan och vice versa. Så testa.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • ullo
            • February 2015
            • 181

            #6
            Jag har mjukt vatten och har vallisneria i nanot. (Klipper den ofta.)

            EasyCarbo och bra ljus är nödvändigt för min, försvinner den ena faktorn så blir bladen genomskinliga och dör av till nåt slags slemmiga remmar. Blä.

            Men sen är ju nano kanske inte bästa miljön för vallisneria. De ska få flytta till 360n senare, kanske EasyCarbo inte är lika bra för den då?

            Kommentar

            • LS10
              • November 2010
              • 258

              #7
              Jag har haft happy carbo och Vallisneria ihop utan minsta problem.

              Kommentar

              Arbetssätt...