Easycarbo - grumligt vatten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Raur
    svarade
    Det kan inte vara så att koldioxiden fäller ut kalk i vattnet och att det grumlig det? Ej säker dock... Ska se om jag hittar mer info!

    Lämna en kommentar:


  • ullo
    svarade
    Skaffa ett hang-on filter, där själva filterdelen hänger utanför akvariet och bara ett rör går ner i själva akvariet. Spar plats inne i akvariet och stör inte det estetiska i din aquascape lika mycket. Lätt att dölja bakom växter eller grov sten/rot.

    (Om jag inte skulle ha filter i mitt 23-l nano skulle jag behöva göra vattenbyten flera gånger i veckan. Nu räcker det med varannan vecka ungefär. Kloggar det igen så flödet blir dåligt så känns det på lukten att vattnet blir dåligt på nån dag bara.)

    Lämna en kommentar:


  • Christer5
    svarade
    Någon annan får svara då jag inte är så bra på Nanoakvarium.

    Lämna en kommentar:


  • taubermanelin
    svarade
    nää kanske inte...
    27L bara.
    Detta kanske låter konstigt men dom i akvarieaffären sa att jag inte behövde något filter då jag ska ha räkor och växter (kör aquascaping).

    Men jag skiter i vad dom sa för det verkar konstigt, så jag ska köpa ett filter idag. Tänkte köpa något enkelt ifrån AquaEL
    Jag behöver väl inte ha en doppvärmare då temperaturen håller sig mellan 21-23grader vilket räkorna gillar. Dom vill ju inte ha för varmt.

    Lämna en kommentar:


  • Christer5
    svarade
    Det är inte konstigt att det är grumligt då du nyss startade upp akvariet,hur stort är karet och vad har du för filter ?

    Lämna en kommentar:


  • taubermanelin
    svarade
    Ursprungligen postat av Christer5
    Då är det något annat som påverkar
    startade upp akvariumet i förrgår. Har bottenmaterial, grus, växter, rötter. inga fiskar/räkor än.
    Detta kom direkt efter att jag hällde i easycarbo och det har inte försvunnit än. LED-lampan var släckt under natten men det var lika grumligt när jag tittade idag.

    Lämna en kommentar:


  • Christer5
    svarade
    Då är det något annat som påverkar

    Lämna en kommentar:


  • taubermanelin
    svarade
    Ursprungligen postat av Christer5
    Dert har jag aldrig upplevt ,doserat rätt ?
    det står 1ml/50l
    Jag har 27l och jag tog 0,5ml...

    Lämna en kommentar:


  • Christer5
    svarade
    Dert har jag aldrig upplevt ,doserat rätt ?

    Lämna en kommentar:


  • taubermanelin
    startade ett ämne Easycarbo - grumligt vatten?

    Easycarbo - grumligt vatten?

    Hej!

    Hade i easycarbo för första gången igår, den verkar göra vattnet grumligt som fan...
    Varför?
Arbetssätt...