Inte Tropica utan?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ubjs
    • April 2007
    • 192

    Inte Tropica utan?

    Hej

    När jag inredde mitt akvarium senast för ca två år sedan så utgick jag från en plan som jag hittade på en webbsida från ett företag som säljer växter.
    Kollade Tropicas akvarier och det var tydligen inte deras sida utan den andra av dom stora som jag hittade då, men kan inte komma på vad den hette.
    Någon som vet?

    Mvh UB
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Kan det ha varit Dennerle?
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • ubjs
      • April 2007
      • 192

      #3
      Kan det ha varit men i såna fall har dom tagit bort hela den avdelningen.
      Tror dock att det inte var Dennerle, jag har Dennerles bok med en massa olika inredda akvarier och misstänker att dom inte lagt ut dom på sin web.

      Det var ungefär samma upplägg som Tropicas, dvs en massa akvarier och en detaljerad beskrivning av vilka växtarter man använt.
      Just den jag utgick ifrån var rätt speciell eftersom det enbart var ganska långsamväxande växter och det har funkat mycket bra, skulle därför vilja hitta den igen och komplettera med några arter till som jag inte hittade då.

      Mvh UB

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Italienska Anubias då?
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • ubjs
          • April 2007
          • 192

          #5
          Nej, tyvärr. Har letat i min mail också men la det tydligen inte där heller.
          Tips om länksamling?

          Mvh UB

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Det är ju dessa 3 som är de 3 stora varumärkena för växter i Europa så är det inte dom så är det inte lätt att veta
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • ubjs
              • April 2007
              • 192

              #7
              Nej, jag förstår det, dumt att inte lägga en kopia i min mail.
              Kollade på Tropica och nr 48 är till stor del långsamväxande och jag har en del av dom arterna redan så jag borde kunna använda den som utgångspunkt istället.

              Mvh UB

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                #8
                Även om inte jag kan hjälpa dig, så kanske du finner eller kan länka dig fram till det du söker via http://www.plantswap.se/

                Kommentar

                Arbetssätt...