växter som växer ut ur akvariet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KristofferZimlin
    • April 2015
    • 4

    växter som växer ut ur akvariet

    Kan nån ge förslag på växter som växer ut ur akvariet, alltså att man planterar dom i akvariet och sedan växer bladen ut ur akvariet, helst någon som man bara kan sätta fast på nåt sätt vid ytan och låta rötterna växa neråt i akvariet som kan användas som gömställen.

    Hälsningar Kristoffer.
    Senast redigerad av KristofferZimlin; 16 May 2015, 01:08.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Du kan gå in i avdelningen Växtartbeskrivningar och där i Sökguiden markera olika höjder på växterna så får du fram de som blir riktigt höga.
    Sedan förstår jag inte riktigt vad du menar de växter som planteras har ju sina rötter i sanden. Flytväxter däremot har ju rötter som hänger neråt.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • addo
      • January 2007
      • 609

      #3
      Gullranka och Monstrea är poulära, jag tycker dom är lite för storvuxna/snabbväxande för min smak. Annars funkar väldigt många krukväxter, testa dig fram med såna som gillar fuktig jord så lär dom flesta gå. Skölj av all jord från rötterna och fäst dom så rötterna är i vattnet och resten ovanför ytan, glöm inte att se till så dom har ljus.

      Kommentar

      • KristofferZimlin
        • April 2015
        • 4

        #4
        Tack för svaren, för min del så har jag gärna växter som växer snabbt så ska ta en titt på dessa växter di nämne. Hälsningar Kristoffer

        Kommentar

        Arbetssätt...