Gaffelmossa/Riccia Fluitans

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sannive

    • June 2013
    • 56

    Gaffelmossa/Riccia Fluitans

    Jag har kommit över en klump utav denna skall ha den i mitt SA akvarium så småningom men i väntan på det skälpte jag ner den i mitt lilla akvarium och har nu miljoners med små "gafflar" som flyter omkring. Jag inser att det där med att ha den i ett nät kanske inte är en så dum tanke, jag har inte planerat att ha ett stadigt regn utav grönt i akvariet .

    Var får jag tag på lämpliga "nät"? Eller har någon något annat bra förslag på hur jag skall hantera denna något dammiga växt?
    430 L Sydamerika
    54 liter Froglife
    30 liter Räkfrossa
    40 liter Mini-damm på balkongen utan invånare
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #2
    Ursprungligen postat av Sannive
    Jag har kommit över en klump utav denna skall ha den i mitt SA akvarium så småningom men i väntan på det skälpte jag ner den i mitt lilla akvarium och har nu miljoners med små "gafflar" som flyter omkring. Jag inser att det där med att ha den i ett nät kanske inte är en så dum tanke, jag har inte planerat att ha ett stadigt regn utav grönt i akvariet .

    Var får jag tag på lämpliga "nät"? Eller har någon något annat bra förslag på hur jag skall hantera denna något dammiga växt?
    Den klumpar ihop sig över tid. Annars kan man använda myggnät eller en trasig håv.
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Sannive

      • June 2013
      • 56

      #3
      Mm, jo den har klumpat ihop sig lite .. både här och där! Trasig håv låter som ett alternativ just nu!
      430 L Sydamerika
      54 liter Froglife
      30 liter Räkfrossa
      40 liter Mini-damm på balkongen utan invånare

      Kommentar

      Arbetssätt...