Någon som vet något om LEDsale?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JeanM
    • June 2008
    • 227

    Någon som vet något om LEDsale?

    De tycks ju ha rätt grejer till rätt priser

    Men är svåra att få tag på för frågor?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Det känns lite för billigt för att hålla någon större kvalité. Men som sagt jag vet inte.
    Dock så hittar jag där bara saltvattensrör med 16000-18000K. Det är alldeles för mycket för sötvatten - där skall det inte över 10.000
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • JeanM
      • June 2008
      • 227

      #3
      Tack Kjell, det går inte att få kontakt med företaget så det får nog betraktas som oseriöst.
      Något förslag till alternativ?

      Kommentar

      • Henrix9
        • April 2008
        • 67

        #4
        Tycker dessa verkar trevliga.

        Buy AquaLighter sets and equipment at wholesale prices from the COLLAR Company. AquaLighter equipment at wholesale prices from the manufacturer. Worldwide delivery.


        Någon som har någon erfarrenhet? Lite dyrare dock.

        Kommentar

        • JeanM
          • June 2008
          • 227

          #5
          Ursprungligen postat av Henrix9
          Tycker dessa verkar trevliga.

          Buy AquaLighter sets and equipment at wholesale prices from the COLLAR Company. AquaLighter equipment at wholesale prices from the manufacturer. Worldwide delivery.


          Någon som har någon erfarrenhet? Lite dyrare dock.
          Verkar inte finnas i min storlek tyvärr. Företaget ligger i Ukraina, törs man handla där...?

          Kommentar

          • Wilhelm
            • October 2002
            • 604

            #6
            Ursprungligen postat av JeanM
            Verkar inte finnas i min storlek tyvärr. Företaget ligger i Ukraina, törs man handla där...?
            Det kan man göra, bara man inte betalar i förskott!
            Wilhelm
            Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
            www.ciklid.org www.aquafish.info

            Kommentar

            • uman
              • December 2013
              • 11

              #7
              Jag köpte en AquaLighter 2, LED-lampa via Pimpyourschrimp.com, ligger direkt på täckglaset på Fluval edge 46-l, funkar mkt bra! Det medföljde flera olika hållare.

              Kommentar

              • Henrix9
                • April 2008
                • 67

                #8
                Ursprungligen postat av uman
                Jag köpte en AquaLighter 2, LED-lampa via Pimpyourschrimp.com, ligger direkt på täckglaset på Fluval edge 46-l, funkar mkt bra! Det medföljde flera olika hållare.


                Det är precis en sådan lösning jag hade tänkt mig till mitt 23l edge.. ��

                Kommentar

                • JeanM
                  • June 2008
                  • 227

                  #9
                  Ursprungligen postat av uman
                  Jag köpte en AquaLighter 2, LED-lampa via Pimpyourschrimp.com, ligger direkt på täckglaset på Fluval edge 46-l, funkar mkt bra! Det medföljde flera olika hållare.
                  Tack för tipset, bara till små akvarier tyvärr (jag behöver 120 cm långa)

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    #10
                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Det känns lite för billigt för att hålla någon större kvalité. Men som sagt jag vet inte.
                    Dock så hittar jag där bara saltvattensrör med 16000-18000K. Det är alldeles för mycket för sötvatten - där skall det inte över 10.000
                    Jag kör PowerGlo i mina växtkar, det är 18 000 kelvin. Så, det här inlägget är ju en sanning med modifikation. Jag kombinerar dem dock med andra rör för att få rätt toppar.
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      #11
                      Mm.. Samma här.. Har sammanlagt 100w 16 000k (led) och 160w (led) 10 000k.. men smaken är ju som baken såklart..
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • Spook
                        • March 2015
                        • 39

                        #12
                        Ursprungligen postat av JeanM
                        Tack Kjell, det går inte att få kontakt med företaget så det får nog betraktas som oseriöst.
                        Något förslag till alternativ?
                        Jag har haft kontakt med LEDsale och även handlat därifrån. Utmärkt support och service, både på telefon och mail, när jag haft frågor eller inte tyckt att belysningen passat mina behov.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...