Pmdd-kalkylator

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Casper 021
    • November 2014
    • 51

    Pmdd-kalkylator

    Har en fråga angående näringskalkylator på nätet, var inne på pmdd.se och räknade mängder pmdd per 500 ml flaskor sen såg jag lite instruktioner på Haacks hemsida där han beskriver hur man brukar göra och illustrerar det med bilder, men det verkade som att Haack blandade betydligt mer än vad jag fick fram från näringskalkylator på pmdd.se. Vad tror ni? Hur brukar ni blanda? Kan man lita på näringskalkylatorer på nätet?
  • Dashivas
    • December 2014
    • 124

    #2
    Ursprungligen postat av Casper 021
    Har en fråga angående näringskalkylator på nätet, var inne på pmdd.se och räknade mängder pmdd per 500 ml flaskor sen såg jag lite instruktioner på Haacks hemsida där han beskriver hur man brukar göra och illustrerar det med bilder, men det verkade som att Haack blandade betydligt mer än vad jag fick fram från näringskalkylator på pmdd.se. Vad tror ni? Hur brukar ni blanda? Kan man lita på näringskalkylatorer på nätet?
    Det finns ku ingen "rätt" utan beror ju på hur mycket fisk och ditt kran vatten osv.
    Ska du ha perfekt får du mäta dina nivåer och justera efter det.
    Annars funkar ju känsla och ögonen rätt bra
    http://imgi.se/image.php?dm=HQSU

    Kommentar

    • Casper 021
      • November 2014
      • 51

      #3
      Jag har haft lite kaliumbrist i karet så jag hade dubbla kno3 i karet, jag får helt enkelt experimentera mig fram, tänkte om det fanns nån allmän regel för blandning som man får ut från kalkylator men sen vet jag inte hur korrekt det är.

      Kommentar

      Arbetssätt...