Vad gillar denna växt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    Vad gillar denna växt?

    Testade en ny växt. Den verkar trivas, någon som känner igen den?vad gillar den i pH och temp? Det verkar som om malawisarna låter den va ifred. Den var ganska dyr så jag vill inte köpa på mig fler om den dör om en vecka!
    Bifogade filer
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    #2
    Ok, det var inte så zoomat som jag trodde, det är den lilla moss pinnen bakom roten. Man får titta noga tyvärr!
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Det brukar vara javamossa och ibland Christmasmoss eller Weeping moss på de där pinnarna, och funkar väl sådär för det mesta. Kommer bara mossan igång så växer den på bra, i ditt läge skulle jag vänta och se vad som händer. Mossa trivs ibland kanon i ett akvarium, och ibland inte alls...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Juni
        • February 2014
        • 613

        #4
        Tack! Då stillar jag mig, blev så till mig när jag hittade en växt som fiskarna inte gjorde buffé av!
        Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

        Kommentar

        Arbetssätt...