Beläggningar på mina växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wicwik
    • December 2014
    • 2

    Beläggningar på mina växter

    Hej allihopa!

    Jag har några frågor ang mina växter i akvarium. Jag har vattenpest och caroliniana, det som bekymrar mig är det är som en slags grumlig beläggning på växterna, som om dom vore smutsiga.
    Hade lite problem för ett tag sen när pumpen i mitt innefilter kladdade igen dvs att vattet var nästan stillastående ett par dagar. Nu funkar allting, har satt pumpen på högsta nivå (320 l/h och mitt akvarium är 100l). Har även haft i flytande biofiltermedium och kollat pH, KH, GH, no2/no3 och alla värden är toppen.
    Har belysningen på 11h/dygn.

    Ändå ser växterna riktigt dåliga ut, vad gör jag för fel? Uppskattar alla tips då jag är rätt ny på detta..

    Mvh W
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Kan du fixa en bild på det, och länka hit?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • wicwik
      • December 2014
      • 2

      #3
      Får tydligen inte bifoga bilder så blir lite svårt.. Men det brunaktig beläggning som ser ut lite som smutsen som kan samlas på botten ibland

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Låter som du har för dålig cirkualtion i karet, testa att köra även med ett innerfilter till eller liknande. Blir det då bättre så har du där lösningen.
        Du kan lägga in bilder på tex www.photobucket.com och länka hit, då det bara är Guldmedlemmar som kan lägga in bilder.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        Arbetssätt...