Misstänker att jag behöver ge mina växter en lite boost.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Martiis
    • June 2012
    • 6

    Misstänker att jag behöver ge mina växter en lite boost.

    Hej!

    Jag har kämpat en hel sommar med att bli av med Cyano i mitt 100-liters. Det var en alldels underbar känsla att vecka ut och vecka in vända sand och putsa ruta till förbannelse men nu är de (så som det har verkat ett tag nu) borta.
    Dock så har många av mina växter nästan helt tynat bort och har inte på ett bra tag ändrat sig å det bättre.
    Tillsätter CO2 dagligen med hjälp av EC (~2ml) och gör vattenbyten på ca 25-30% en gång i veckan med liiite slamsugning av botten där det samlas mest. Belysningstiden är 10h i nuläget och inget solljus når karet, eller jo, kanske liiiite på kvällen men det är bara en kort stund.
    Nu till frågan: Finns där något lättare preparat jag kan använda för att hjälpa mina växter att återfå sin sköna, gröna färg och ännu en gång låta mig bli sur på dem för att de växer för mycket och inte för lite?
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #2
    Använder du näring?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Martiis
      • June 2012
      • 6

      #3
      Förrutom EasyCarbon dagligen så nej. Det var ju lite det jag undrade över, om det finns någon form av näringstillskott jag kan ge som ger växterna lite skjuts på vägen efter cyano-attacken och mörkläggningarna och så vidare

      Kommentar

      • Martiis
        • June 2012
        • 6

        #4
        Sådär, igår inhandlades en liten flaska med EasyLifes växtnäring, får se om det kan hjälpa växterna att ta sig igen .

        Kommentar

        Arbetssätt...