Behöver tips om flytväxter , kanske problem med alger

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    Behöver tips om flytväxter , kanske problem med alger

    Hej

    jag har ett 240 liters akvarie med en del växter & mossa , saknar dock flytväxter tror att mina Dvärgguramis hade tyckt om det , undrar dock vilka flytväxter skulle vara bra att ha? Vill helst ej ha några blad eller liknande som ska flyta över hela akvariet utan något som liknar javamossa eller något åt det hållet som håller sig till toppen och håller ihop(inte delar på sig o blir massa små tofsar överallt) Någon som känner till en sådan växt?

    Har också fått små sniglar? är detta farligt eller dåligt för akvariet på något sätt? har inget emot dem , inte fiskarna heller ingen har rört dem har sett 2-3 st kommer dem skada något eller kan jag låta dem vara ifred?


    Andra frågan ang alger , bör jag sätta något alg tillskott så jag får mer alger i akvariet för malarna eller behövs det inte? jag matar mina malar varje dag innan jag släcker med alg tabletter och annat , har 5 olika tabletter med olika innehåll som jag ändrar mellan dagligen så dem inte får samma sak hela tiden , samt zucchini , gurka,sötpotatis som dem tuggar på då och då.


    I akvariet går det
    Guppysar 16~~ st
    Platy 3 st
    Kardinaler 15 st
    Neoner 20 st
    körsbärsräkor 6 st?(vet ej har ej sätt dem på länge endast 6 st har jag sett)
    Amanoräkor 6 st
    Pansarmalar albino 6 st
    Dvärgguramis 2 par
    Fjärilciklider 3 par , 1 par av varje färg
    2-3 sniglar väldigt små (vet ej var dem kom ifrån)
    2 Ancistrus sp
    2 ancistrus albino


    växtnäring , har 2 flaskor en med 90% och andra med 10% fick tips i någon butik om att det är bra o lägga in varje vecka , någon som vet om det är skadligt för fiskarna på något sätt?
    Senast redigerad av blaze1337; 01 September 2014, 09:18.
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    #2
    Ingen som vet?

    Kommentar

    Arbetssätt...