International Aquatic Plants Contest 2014

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    International Aquatic Plants Contest 2014

    Resultatlistan i årets IAPLC-tävling har släppts. För ovanlighetens skull så har faktiskt flera europeer i år placerat sig väldigt hög så det är inte som vanligt "bara" en massa asiater i toppen.
    Etta är Grégoire Wolinski från Frankrike och fyra är Diego Marinelli från Italien. Några svenskar har också placerats sig ganska högt - Kim Pulkki blev 184 och Christian Brams 214..
    Listan över de 1000 bästa kan ses på denna sida
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • HWH
    • March 2013
    • 2310

    #2
    Vad är det som gör att det verkar vara så stor asiatisk dominans? Har det varit så länge?
    /Helena,
    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Akvariehobbyn (i alla fall växter) är så mycket större där. Tror att det ofta är så att vi i Sverige (och Europa) är väldigt inskränkta och tror att vi är bäst. Och även inom Europa så ligger vi ofta långt efter länder som Ukraina och Turkiet som vi väl knappt ens betraktar som "akvarieländer".
      När jag t.ex. senast var på Aquarama-mässan i Singapore så kunde jag konstatera att de ligger långt före oss t.ex. vad gäller LED-belysningar och det är nästan det enda som säljs där i affärerna idag.

      Om det alltid har varit så - jo så är det nog
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      Arbetssätt...