Nackdelar med PMDD?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • V8Bear
    • October 2013
    • 38

    Nackdelar med PMDD?

    Har tidigare använt easy Lifes profito men har vad jag förstått fått fosfat / kvävebrist (egerian tappar äldre bladen).

    Varför innehåller djuraffärernas gödningar inte detta? Kan det finnas några nackdelar för mig att använda pmdd?
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #2
    Ursprungligen postat av V8Bear
    Har tidigare använt easy Lifes profito men har vad jag förstått fått fosfat / kvävebrist (egerian tappar äldre bladen).

    Varför innehåller djuraffärernas gödningar inte detta? Kan det finnas några nackdelar för mig att använda pmdd?
    Man trodde förr att dessa två delar genererade alger. Busigt, och fel. Det lever kvar hos till exempel Juwel som har sina 'nitrax'-svampar. Nu vet man att det inte är så, men, det finns pengar att tjäna.

    Negativa aspekter med PMDD - företagen säljer inte lika mycket. För dig finns det inga..
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • V8Bear
      • October 2013
      • 38

      #3
      Lika bra att beställa från aquawarehouse då antar jag

      Kommentar

      • V8Bear
        • October 2013
        • 38

        #4
        Har kollat efter nu och ser att det skiljer sig något mellan haacks och aquawarehouses mikromix.
        Är detta något som gör den ena till bättre än den andra?

        Kommentar

        • KristianE
          • April 2012
          • 1443

          #5
          MiPlus bättre för hårdare vatten, typ över kh4-5.
          NutriSi bättre för mjukare vatten, under ovanstående.

          Nackdelen med PMDD är att du får ansa så jävla ofta för att det växer nå sjukt mycket... Det är jätte jobbigt.
          //Kristian
          Följ mitt 1440l SA projekt på
          http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

          Kommentar

          • V8Bear
            • October 2013
            • 38

            #6
            Nackdelar med PMDD?

            Vad är det som gör miplus bättre vid hårdare vatten?
            Hade tänkt beställa gödningspaketet från aquawarehouse och får mikrogödning i det.
            Är denna bra för mitt vatten om jag har kh som ligger någonstans mellan 6 och 8?

            Kommentar

            • Juni
              • February 2014
              • 613

              #7
              Min handlare sa att det var mycket svårt att dosera pmdd, och att det innebar problem med vattenkemin. Tyvärr ville han inte sälja nån som helst gödning till mig eftersom han visste att mina cirklider skulle smaka i sig allt, innan jag visste det själv! Så frågan är -är det svårt att dosera?
              Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                #8
                Skitsnack, det är hur enkelt som helst!

                Kommentar

                • V8Bear
                  • October 2013
                  • 38

                  #9
                  Att dosera 1ml / 10l vatten är inget svårt. Om folk dessutom kan använda fyrdubbel dos känns det inte som att det skulle göra något om det inte blev exakt heller

                  Kommentar

                  • Juni
                    • February 2014
                    • 613

                    #10
                    Näe, det är klart! Är det inte mer noggrant än så kan det inte gå så fel. Han beskrev att det är lätt att det blir strul när man labbar själv och svårt att få rätsida på det om det går fel.detta skulle vara anledningen till att det idag finns en uppsjö av färdiga växtnärings blandningar -har inget med ekonomi att göra överhuvudtaget
                    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                    Kommentar

                    • V8Bear
                      • October 2013
                      • 38

                      #11
                      Är mikromix från aquawarehouse samma som miplus / bra för lite hårdare vatten?

                      Kommentar

                      Arbetssätt...