Öka dosen av pmdd?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Öka dosen av pmdd?

    Jag göder för närvarande med dubbel dos och växterna mår mycket bättre plus att de gröna prickalgerna har minskat i omfattning, men jag tycker ju inte att det växer nåt särskilt mycket bättre. Och jag skulle gärna se att prickalgerna försvinner om det är möjligt. Kan jag höja dosen ytterligare?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Nja, låt det ta lite tid istället så ska du se att det löser sig.
    Prickalger är kanske ett gissel, men kommer lätt i välskötta akvarium som mår bra.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      #3
      Gissel och gissel vet jag inte men jag såg att det minskade så jag tänkte att det kanske går att bli av med helt och hållet Men crypton har faktiskt vuxit en del ser jag när jag jämför med bilder

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Den kan säkert försvinna, men med den strategin med höjd dos PMDD så stabiliserar sig karet i längden. Ökar du dosen riskerar du få för höga näringsvärden med obalans som följd, och andra värre problem.
        Du bör även göra ett minst 50% vattenbyte mellanåt, för att få ner ev. för höga näringsnivåer i karet .
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          #5
          Jag byter 50% i veckan nu. Det började jag med när jag började göda. Det har gjort stor skillnad och jag hoppas att det tar fart som du säger. Tålamod


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Kommentar

          Arbetssätt...