oliver knott nature soil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ivanelvis
    • February 2004
    • 408

    oliver knott nature soil

    oliver knott nature soil innehåller tydligen gödning, hur ska jag göda med pmdd nu tro?
    någon som har erfarenhet ?
    hemsida
    http://hem.bredband.net/b734176/
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #2
    Det lägger sig efter ca 2 veckor. Du kan få lite Nitrit av soilen i början. Börja sedan på halv normaldos och öka successivt. Så skulle jag göra.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      #3
      Erfarenhet har jag ju inte, däremot har jag läst in mig lite eftersom jag startade ett litet växt-nano häromdagen. Vad jag förstår så kan man vänta med gödning om man kör soil eftersom den kommer läcka näringsämnen till vattnet i början.
      Jag själv däremot, som kör med kattsand och blästersand, funderar lite på om jag skall börja göda lite försiktigt med en gång...

      Kommentar

      • Sleaper

        • September 2008
        • 2876

        #4
        Jag tillsatte ingen flytande näring i början i karen men ADA soil. Började först efter en dryg månad eller så, när det började bli synliga tecken på viss näringsbrist.

        Kommentar

        • ivanelvis
          • February 2004
          • 408

          #5
          nu har det gått ett par dagar och allt verkar vara ok men växterna bubblar inte, det gör dom när jag kör med pmdd o co2.
          På påsen med soilen står det inget om att den innehåller näring.
          Det ända det står är: lägg ev gödning på botten i det tumma akvariet innan du fyller upp med soilen.
          Jag kör på några veckor utan gödning o ser ev brister på växterna.
          hemsida
          http://hem.bredband.net/b734176/

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            #6
            Jag har ingen aning egentligen, men det kanske tar ett par dagar innan näringen frigörs ur soilen.

            Kommentar

            Arbetssätt...