Inköp PMDD bulk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • H..
    • March 2009
    • 195

    Inköp PMDD bulk

    Vart köper man micronäring? om man skall ha lite större mängder, +10liter

    H.
    Blogg: http://tjockabertha.wordpress.com
  • Gobi112
    • December 2011
    • 229

    #2
    eeeh, djuraffär´n?

    Kommentar

    • Helene&Andreas
      • January 2009
      • 1336

      #3
      Prova med att snacka med Peter Haack på haacks.se. Han kan nog hjälpa dig! Vet ingen djuraffär som säljer PMDD?

      Kommentar

      • Gobi112
        • December 2011
        • 229

        #4
        Beror såklart vars man bor, men t.ex. akvarielagret i bromma om man är runt stockholm

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Kolla med Granngården, det var via dem jag fick tag i säckar med de olika ingredienserna för några år sedan.
          Skickade efter via bussgods...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Helene&Andreas
            • January 2009
            • 1336

            #6
            Och eftersom H bor i västernorrland så är A-lagret tveksamt att åka till för honom.

            Kommentar

            • Juni
              • February 2014
              • 613

              #7
              Vad gör denna gödning så speciell? Min försäljare var skeptisk men inte så tydlig med varför han var det. (Skeptisk till det mesta) jag vill ha massor av växter och att de ska frodas. Passar pmdd till alla akvarium?
              Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

              Kommentar

              • Jesper Broman
                • November 2012
                • 3445

                #8
                Ursprungligen postat av Juni
                Vad gör denna gödning så speciell? Min försäljare var skeptisk men inte så tydlig med varför han var det. (Skeptisk till det mesta) jag vill ha massor av växter och att de ska frodas. Passar pmdd till alla akvarium?
                Han är skeptisk för att han vill nog sälja av det som han har i butiken. Pmdd är en komplett gödning som är väldigt billig och enkel att blanda och använda. Kolla haack.se/pmdd så kan du läsa dig till hur det fungerar

                Kommentar

                • Jesper Broman
                  • November 2012
                  • 3445

                  #9
                  Ursprungligen postat av Gobi112
                  Beror såklart vars man bor, men t.ex. akvarielagret i bromma om man är runt stockholm
                  Det är nog inte många fler butiker som säljer pmdd vad jag vet. Inte häromkring där jag bor i alla fall. Och alla bor ju inte i stockholm

                  Kommentar

                  • KristianE
                    • April 2012
                    • 1443

                    #10
                    Finns ett par som säljer PMDD på nätet.



                    Akvarielagret kan säkert skicka dom med. Jag har ju förmånen att bo nära så jag köpte 250g NutriSi därifrån då det funkar bättre än MiPlus i min burk (väldigt lågt Kh).
                    Jag köper generellt PMDD i ganska stora mängder då jag göder ganska rejält (en sån portions sats i veckan ungefär) och det har aldrig varit några problem från varken haack eller Akvarielagret.
                    //Kristian
                    Följ mitt 1440l SA projekt på
                    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                    Kommentar

                    • Gobi112
                      • December 2011
                      • 229

                      #11

                      Kommentar

                      • Gobi112
                        • December 2011
                        • 229

                        #12
                        Ursprungligen postat av jesper broman
                        det är nog inte många fler butiker som säljer pmdd vad jag vet. Inte häromkring där jag bor i alla fall. Och alla bor ju inte i stockholm

                        Kommentar

                        • KristianE
                          • April 2012
                          • 1443

                          #13
                          Ursprungligen postat av Jesper Broman
                          Och alla bor ju inte i stockholm
                          Är du säker? Det känns som att alla lantisar har flyttat hit för det är fullt av bönder som sålt sina gårdar och köpt en etta på söder

                          ohhhh snap
                          //Kristian
                          Följ mitt 1440l SA projekt på
                          http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                          Kommentar

                          • Jesper Broman
                            • November 2012
                            • 3445

                            #14
                            Ursprungligen postat av KristianE
                            Är du säker? Det känns som att alla lantisar har flyttat hit för det är fullt av bönder som sålt sina gårdar och köpt en etta på söder

                            ohhhh snap
                            Haha, det finns allt några fler miljoner som inte har flyttat dit än. Sen att det är fullt är ju en annan sak
                            Men denna lantisen kommer aldrig att flytta dit. Det kan jag lova iaf Haha


                            Edit: Sen finns det allt rätt gott om stockholmare här nere som har varit smarta och sålt sin ofattbart extremt och helt orimligt dyra lägenhet och köpt sig en ordentlig kåk här nere istället.

                            Kommentar

                            • Juni
                              • February 2014
                              • 613

                              #15
                              Hm! Vad ska jag med ett hörakvarium till när jag kan köpa en 1a på söder och inreda till akvarium?! Det verkar ju finnas gödning så det räcker! men det är inte så att med denna dunder kur så frodas växter men inget annat?
                              Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...