Cyano NÄSTAN borta - vad gör jag nu?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jenmad
    • March 2009
    • 579

    Cyano NÄSTAN borta - vad gör jag nu?

    Hej!

    I ett av mina kar (36 liter, en ensam liten dvärgkulfisk plus ett okänt antal snäckor) har jag haft problem med cyano. Fick inte bukt med den och tröttnade helt. Eftersom kulfiskens kompisar, troligen i samma ålder, avled tidigare trodde jag att han också skulle dö snart så jag tänkte att jag väntar på det så gör jag om hela karet sen (detta har inte funkat tidigare men jag är en evig optimist...).
    Nu lever kulfisken fortfarande, äter med god aptit (förutom snäckor verkar det som) och cyanon har nästan gett sig, bara lite kvar på rutan.
    Sen i somras har jag inte gjort några vattenbyten, bara fyllt på nytt vatten när det har saknats. Matat fisken förstås. Satt i nya växter när det har behövts (har ett annat kar där det växer som ogräs som tur är!).
    Men nu när cyanon nästan är borta blir jag osäker - vad ska jag göra nu för att inte den ska öka igen? Vattenbyten? Inga vattenbyten? PMDD? Inget PMDD? Hjälp!

    Hälsningar
    Jennifer
  • Dopply
    • December 2012
    • 485

    #2
    Om den inte trivs längre så har du nu hittat rätt, försök inte laga något som precis börjat fungera igen..

    Men om du tillför snabbväxande växter så kommer du behöva tillföra med fisk ett göda med No3, dvs PMDD

    Kommentar

    Arbetssätt...