Fluval CO2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #16
    Det är den sista du har länkat, eller det är den typen i alla fall. Den finns i trepack och då blir den billigare, i alla fall här i Sunshine shitty sitty..
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • rasmus_agren
      • January 2010
      • 198

      #17
      Tänkte bara inflika att tanken ju är att kolet ska hamna i växterna. Så det är lurigt räknat även om man inte har några andra förluster. Eller ja, det vore fel även då eftersom det inte går att relatera koncentrationen till flödet per dygn på det sättet (förutsatt att man inte byter 100% av vattnet varje dag och att man har ett lufttätt lock )

      Kommentar

      • legob
        • May 2007
        • 642

        #18
        Ursprungligen postat av Knax
        Är det denna? Fast det står inget om paintball... Den ska istället vara till cykel(?)!



        Fast den var himla liten... Kanske denna? 99 kr/st iofs.

        http://www.xxl.se/Root/Jakt/Jaktutru...043842_1_Style
        Teknikmagasinet har en sådan 88 gr men tyvärr fel gänga.

        Kommentar

        • legob
          • May 2007
          • 642

          #19
          Ursprungligen postat av rasmus_agren
          Tänkte bara inflika att tanken ju är att kolet ska hamna i växterna. Så det är lurigt räknat även om man inte har några andra förluster. Eller ja, det vore fel även då eftersom det inte går att relatera koncentrationen till flödet per dygn på det sättet (förutsatt att man inte byter 100% av vattnet varje dag och att man har ett lufttätt lock )
          Om du refererar till min uträkning så insåg jag att den var på tok för enkel. Jag tänkte den kunde sporra någon som visste hur det "verkligen" förhåller sig att delge sin kunskap. Säkert har ngr vetenskapare studerat de verkliga förhållandena i naturlig miljö, om inte annat så av kommersiella skäl. T.ex. Tropica eller andra där det gäller kulor på riktigt.

          Kommentar

          Arbetssätt...