växtbubblel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    växtbubblel

    alltså, jag har haft akvarium i många år, men alldrig fått växter att bubbla utan co2, men i mitt 180liters bubblar det! jättekul! trodde inte det gick utan co2. men man lär sig nått nytt varjedag ja jag göder med pmdd så klart
    Man blir aldrig fullärd ....
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #2
    Man får gratulera. När jag var liten, så hade vi akvarium utan pump, cirkulation eller gödning. Det fick rensas på växter regelbundet och det bubblade friskt. Så visst kan det bubbla utan Co2 tillskott även om det ju inte blir som Mathias kar där man kan tro det är ramlösa i karet.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Hella2
      • July 2005
      • 1158

      #3
      Ursprungligen postat av Bluewing
      Man får gratulera. När jag var liten, så hade vi akvarium utan pump, cirkulation eller gödning. Det fick rensas på växter regelbundet och det bubblade friskt. Så visst kan det bubbla utan Co2 tillskott även om det ju inte blir som Mathias kar där man kan tro det är ramlösa i karet.
      å tack! ibland får man tur men är inte insatt i denna djungel, det bubblar bara framåt kvällen, är vattnet syremättat då? och då börjar det bubbla eller?
      Man blir aldrig fullärd ....

      Kommentar

      • Hella2
        • July 2005
        • 1158

        #4
        måste byta ljus, har cabomba, dom växer men sakta, kommer inte ihåg ljustyrkan nu, men vi har reflektorer,
        Man blir aldrig fullärd ....

        Kommentar

        • Sleaper

          • September 2008
          • 2887

          #5
          Ursprungligen postat av Hella2
          å tack! ibland får man tur men är inte insatt i denna djungel, det bubblar bara framåt kvällen, är vattnet syremättat då? och då börjar det bubbla eller?
          Så är det.

          Kommentar

          • Hella2
            • July 2005
            • 1158

            #6
            Ursprungligen postat av Sleaper
            Så är det.
            Härligt
            Man blir aldrig fullärd ....

            Kommentar

            Arbetssätt...