vem äter mina växter ... och varför?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2876

    #16
    Mina svarta neon käkade Hydrocotyle tripartita när karet var nyinrett, men slutade med detta efter några veckor. Vet inte vad som föranledde detta? Så förhoppningsvis så slutar tetrorna att äta på växterna ifall dom får annat att äta etc..

    Kommentar

    • nils_sverker
      • June 2007
      • 395

      #17
      Tja, jag vet inte jag ... karet hade stått igång (med tetrorna som första invånare) och oförändrat i ett par tre år innan någon började äta på växterna. Nu har jag precis möblerat om och skaffat nya växter, det verkar som om de lämnar anubiasen i fred nu, men går på en av de nya i stället. Hrmpf.

      Kommentar

      • nils_sverker
        • June 2007
        • 395

        #18
        Kom på i går kväll att jag ju bytt flingfoder, som är det foder de får oftast. Från Sera till Dogman (det enda som fanns på mataffären...). Kan det saknas något grönt näringsämne i Dogman, kanske?

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13110

          #19
          Låter ju väldigt märkligt det här om man läser artbeskr. http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=843&SOK=1
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • addo
            • January 2007
            • 609

            #20
            Min erfarenhet är att allt och alla äter sjuka/döende blad. så det kan faktiskt vara så att dina växter inte trivs och någon invånare tuggar i sig den döda vävnaden från bladen.

            Kommentar

            • Sleaper

              • September 2008
              • 2876

              #21
              Ursprungligen postat av addo
              Min erfarenhet är att allt och alla äter sjuka/döende blad. så det kan faktiskt vara så att dina växter inte trivs och någon invånare tuggar i sig den döda vävnaden från bladen.
              Mina svarta neon tog endast dom nya bladen. Dom gamla fick vara kvar. Annars hade det ju inte varit något problem

              Kommentar

              Arbetssätt...