vilken växtnäring är bäst?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Dopply
    svarade
    Men bara för att klargöra så finns det redan koldioxid i ditt akvarium från fiskarna, och man tillför bara Co2 om man har mycket växter och lite fisk eller väldigt krävande växter.

    Belysning och gödning är oftast det enda som man behöver i ett akvarium.

    Lämna en kommentar:


  • Dopply
    svarade
    Sånt man lär sig på Kemin i skolan skämt åsido.

    Det betyder Koldioxid och är den gas som växterna behöver för att deras fotosyntes ska fungera.

    Lämna en kommentar:


  • emilyp
    svarade
    en dum fråga kanske, men vad är co2?

    Lämna en kommentar:


  • Palmberg
    svarade
    Kör också PMDD - funkar super! Tycker inte det är nå bökigt att det skulle vara tre flaskor. Det är ju inte så ofta man doserar egentligen.

    Tillsätter även Easy Carbo, det är ett gissel däremot tycker jag. Smådutta varje dag. Får nog bli ett co2-system istället när jag uppgraderar detta akvarium någon gång i framtiden.

    Lämna en kommentar:


  • emilyp
    svarade
    tack

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Sv: vilken växtnäring är bäst?

    Japp, jag instämmer. Pmdd

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    vilken växtnäring är bäst?

    Pmdd

    Lämna en kommentar:


  • emilyp
    svarade
    så om jag nu ska köpa en komplett växtnäring så ska jag alltså köpa?

    Lämna en kommentar:


  • RoffePoffe
    svarade
    Jag har precis fått slut på min Tropica och tänkte ställa samma fråga här. PMDD blir ju billigare men samtidigt får man tre flaskor, varav en verkar behöva stå i kylen. Min undran är om Tropicas liquid plant nutrition är lika bra som PMDD (fast dyrare)? Trots allt med ett kar blir det ju inte så stora summor per år.

    Lämna en kommentar:


  • Christer5
    Gäst svarade
    Vilken av Tropicas använder ni ?

    Lämna en kommentar:


  • Peter Rolandsson
    svarade
    Jag kör med på Tropica. Den fungerar riktigt bra och om man nu inte har väldigt stort kar så blir det inte så farligt dyrt.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Jag kör på Tropicas variant just nu. Den funkar asbra, dock är det löjligt mycket dyrare än PMDD som är samma sak.

    Lämna en kommentar:


  • AffeAlien
    svarade
    Ja det går utmärkt, går att dosera precis som man vill.
    Börja läs lite här http://www.pmdd.se/ sedan inne under beställ har du Peter Hack som du kan beställa av och hans sida har också massor av nyttig info.

    Skickat från min GT-I9295 med Tapatalk 4 Beta

    Lämna en kommentar:


  • emilyp
    svarade
    ok
    jag funderade på PMDD faktiskt. jag har nämligen en växt, och alla nya blad som kommer är trasiga, tänkte om det kan funka med växtnäring. Vet du om man kan man använda det i ett litet akvarium?

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Med Pmdd får du absolut mest för pengarna.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...