brun hinna i akvariet!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Tobbe R
    svarade
    Ursprungligen postat av emilyp
    det är något som är fel i akvariet!!!
    när jag gjort rent i akvariet så tar det bara ca 4 dagar så bildas det som en brun hinna på allt i hela akvariet!!! pump, dopp värmare, stenar, växter ja på allt!!!
    hinnan är lätt att få bort men det är ju inte kul när akvariet blir brunt direkt man gjort rent det!!!!!!!
    någon som vet vad detta kan vara??
    Sluta att göra rent i karet. Mata en gång om dagen, byt 25% av vattnet varje vecka utan att röra om i botten och för övrigt rör inte akvariet. Enda undantaget är att du kan plantera växter, det kan man knappast få för mycket av.

    Tobbe

    Lämna en kommentar:


  • Azur
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    dom försvinner efter en tid
    ...och ersätts av andra alger.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av emilyp
    det är något som är fel i akvariet!!!
    när jag gjort rent i akvariet så tar det bara ca 4 dagar så bildas det som en brun hinna på allt i hela akvariet!!! pump, dopp värmare, stenar, växter ja på allt!!!
    hinnan är lätt att få bort men det är ju inte kul när akvariet blir brunt direkt man gjort rent det!!!!!!!
    någon som vet vad detta kan vara??
    Det är kiselalger, som ofta kommer i nystartade kar - inte så snyggt precis, men dom försvinner efter en tid

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • emilyp
    startade ett ämne brun hinna i akvariet!!!

    brun hinna i akvariet!!!

    det är något som är fel i akvariet!!!
    när jag gjort rent i akvariet så tar det bara ca 4 dagar så bildas det som en brun hinna på allt i hela akvariet!!! pump, dopp värmare, stenar, växter ja på allt!!!
    hinnan är lätt att få bort men det är ju inte kul när akvariet blir brunt direkt man gjort rent det!!!!!!!
    någon som vet vad detta kan vara??
Arbetssätt...