Vad händer med min växt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Herr W
    • May 2012
    • 10

    Vad händer med min växt?

    Köpte en ståtlig växt för 2-3 dagar sedan, och igår kväll såg jag att den har börjat haverera!
    Vad är det som pågår?
    Akvariet är på 180L och innehåller 23 st svarta fantomtetror och fyra ancistrus. Eheim ecco pro 300 ytterfilter och Juwel bioflow 3.0 innerfilter (det som medföljde karet).
    Vattenvärdena är i stort sett okej, No3-halten är dock inte riktigt så låg som är önskvärt (jobbar på detta).
    Bägge lysrören bytte jag igår.

  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Det är dina ansistrusar ätit upp bladen, de brukar tycka dessa är goda
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #3
      Vad händer med min växt?

      Har svårt att tänka sig att de skulle gå ner sig så där på 2-3 dagar även helt utan näring. Gissar att din Ancistrus tyckt att det smakat gott med färska grönsaker.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #4
        Vad händer med min växt?

        Du hann före Pia
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Dopply
          • December 2012
          • 485

          #5
          Kör du inte med Algtabletter så kan du prova att ge dom sådana som ersättning, med lite tur så låter dina ancistrus bli dem sedan.. Men hoppas inte för mycket, mina gnagar lite då och då..

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #6
            Nja, jag tror inte att ancistrusarna har ätit växterna så fort, utan det är ganska normalt att växter går ner sig ett tag när man köper dem, när förhållandena ändras. De allra flesta akvarieväxter odlas emerst (ovan vattenytan) och det är ofta de bladen som går när man sänker ner den i akvariet. Ha lite is i magen och så ska du se att det kommer nya blad.
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            Arbetssätt...