"Effektivisera avkastningen av Anubias"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Palmberg
    • May 2010
    • 164

    "Effektivisera avkastningen av Anubias"

    Anubias är ju en av de få växter jag själv lyckats med ganska bra Men nog om det i andra trådar. Nu råkar det lämpa sig så pass bra att Anubias är lite av en favorit och i mitt tycke en lämplig växt i mitt kommande drömprojekt innehållandes Malawi. Denna projektstart ligger någon månad fram i tiden, så:

    Hur får jag så mycket ut av mina nuvarande Anubias-plantor så att jag kan föra över fler till projektet? Dom största plantorna har ganska stor "stock". Ska man dela denna, separera plantorna och plantera om med lite mellanrum?

    Övriga förutsättningar i nuvarande karet är PMDD, Easy Carbo och halvtaskigt ljus.
    Ha det! /Henke
    Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor
  • Jojje_
    • January 2013
    • 335

    #2
    Jag är nybörjare kan man säga.
    I mitt Fluval Edge så hade jag en planta som jag delade i tre delar, som jag fäste med fiskelina runt rötter.
    Nu idag, 5 månader senare, har plantorna växt till sig rejält och ser riktigt fina ut.
    Stora som satan och man får se till att klippa de rötter som växer och inte fäster på roten.
    Lätt planta egentligen, men ska tydligen vara extremt känslig för tofsalger.
    Fluval Edge 46L
    Projekt - Ciklidhörna

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #3
      Ursprungligen postat av Palmberg
      Anubias är ju en av de få växter jag själv lyckats med ganska bra Men nog om det i andra trådar. Nu råkar det lämpa sig så pass bra att Anubias är lite av en favorit och i mitt tycke en lämplig växt i mitt kommande drömprojekt innehållandes Malawi. Denna projektstart ligger någon månad fram i tiden, så: