Vilken diffusor/reaktor är bäst?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #16
    Ursprungligen postat av ansjo
    Kruxet med atomizer läste jag att många har problem att få genom gasen så den löser sig, man behöver tydligen köra med ganska högt tryck från co2-flaskan?
    Ja, jag gick och kollade min nu och den stod på 2,5 bar, har kört 2 bar innan men jag har nog haft hjälp av min fyraåriga supermekaniker. Det ska bli gött med ett ordentligt skåp till grejerna, överväger lås också.
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      Bara hoppas att inte slangen släpper...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        #18
        Ursprungligen postat av ansjo
        Bara hoppas att inte slangen släpper...
        Haha, ja!

        Har skruvnippel på allt för att hindra det från att ske. Det funkar perfekt nu när vi hittade min pyspunka.

        Jag gillar ju mist, det ser så gött ut i karet
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • roffen2
          • August 2012
          • 197

          #19
          Om man jämför keramisk platta med Taifun (som jag har gjort) så är den keramiska plattan bättre. Jag fick ingen bra effekt på min Taifun, tjocka bubblor som åkte runt i spiralen utan att lösa upp sig.

          Atomiser har jag inte provat.

          Kommentar

          • johnsson_82
            • March 2012
            • 289

            #20
            Ursprungligen postat av roffen2
            Om man jämför keramisk platta med Taifun (som jag har gjort) så är den keramiska plattan bättre. Jag fick ingen bra effekt på min Taifun, tjocka bubblor som åkte runt i spiralen utan att lösa upp sig.

            Atomiser har jag inte provat.
            Jag kör i nuläget med taifun. Jag har en extend på så den är ganska hög. Jag ser tydligt att bubblorna blir mindre och mindre på vägen upp. Dock så bildas det ju alltid en stor luftbubbla längst upp av alla småbubblor. De diffunderar ju inte helt utan bubblar upp till ytan då och då. Då känns det som att den gasen går till spillt. Det var därför jag började fundera på att använda min andra diffusor för då måste ju all gas bli till mikrobubblor. Men de kanske också sticker upp till ytan utan att diffundera?

            Kommentar

            Arbetssätt...