[Bilder] Vad är detta för svarta strån på trädgren?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Wingård
    • January 2013
    • 4

    [Bilder] Vad är detta för svarta strån på trädgren?

    Noterade små tussar av strån när jag kollade noga på min trädgren i mitt akvarium, när tog upp den och tittade noterade jag att det var massvis av småhår och att hela grenen hade en mörk beläggning. Försökte skrubba den rent så gott det gick utan att flytta på min fina Anubias som växer på grenen.




    60L Akvarium
    Startat för 50 dagar sedan
    har en liten Ancistrus

    Vad kan detta vara? Googlat massor men inte hittat någon bild som liknar detta. BBA har ju ett passande namn men tycker inte bilderna ser likadana ut.


    Mvh /Alexander
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Hej och välkommen hit!

    Det är svårt att avgöra i så här tidigt stadium, men jag skulle nog gissa på staghorn. En alg som inte är så snygg kanske, men försvinner av sig själv efter en tid när karet kommit i balans. Mig veterligt finns det inget som äter dessa, utan det är manuell plockning som gäller om det ser för jäkligt ut.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Alexander Wingård
      • January 2013
      • 4

      #3
      Tack för välkomnandet! Detta är mitt första akvarium fast jag drömt om det länge i livet så jag står och studerar det ofta och noga och oroar mig för minsta grej. Jag skrubbade som sagt roten igår så får se om de kommer tillbaka. Jag har sökt mycket på det men det som gör att jag inte tycker att jag hittat nått är att håren var så stela, svajade inte alls i vattnet.

      Mvh /Alexander

      Kommentar

      Arbetssätt...