Är det kiselalger?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • saturnine
    • November 2012
    • 11

    Är det kiselalger?

    Jepp, jag vet att det har postas 100-tals gånger, gissar jag på....MEN jag vill bara kolla med er - är det här kiselalger?



    Dök upp på bakgrundsväggen och en del växter, från ingenstans, för två dagar sedan. Är det bästa att "vänta ut" dem eller ska jag vidta någon annan åtgärd?

    Det är ett nystartat akvarium och jag har inte satt i någon mal än - det är kanske läge?

    Tacksam för svar


    / J
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #2
    Är det kiselalger?

    Kiselalger

    Försvinner av sig självt men är godis för Ancistrus
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • saturnine
      • November 2012
      • 11

      #3
      Allright Har köpt en stor Ancistrus nu och i natt verkar han ha gnagat i sig dem på en del stenar - så nu väntar jag väl bara tills det att bakgrunden ( där det fanns mest alger ) blir middagsbord! Alternativt skaffar jag fler av dem.

      /J

      Kommentar

      • saturnine
        • November 2012
        • 11

        #4
        Har köpt två Ancistrus nu, en hane och en hona, som knaprat i sig det mesta av kiselalgernaverkar det som Nu är det en del på översta lagret sand som verkar vara kvar. Dock har vattnet blivit grumligt med brun/gul ton - har de något md algerna at göra? Det har varit så fyra-fem dagar nu och ser ganska trist ut. Tips?

        /J

        Kommentar

        • MonkanS
          • December 2011
          • 861

          #5
          Duktiga firrar..

          Om du har lagt i nån rot i karet så kan det vara den som färgar ut nu. Den kan göra så en tid framöver.
          I vilket fall som helst så är det bara att vänta ut det hela. Det ger sig med tiden.
          Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
          http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

          Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

          Kommentar

          • saturnine
            • November 2012
            • 11

            #6
            Jag har lagt i en liten rot i samband med den andra malen, så det bidrar kanske lite i så fall. Ja, det gäller bara att ha tålamod då. Antar att det även blir bättre vid varje mindre vattenbyte.

            //J

            Kommentar

            Arbetssätt...