Växtnäring

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #31
    Växtnäring

    Ursprungligen postat av Peter79
    Ja, jag inser det också, men man kan ju alltid drömma lite, mkt växter ska det vara i allafall!
    Tanken är att ha det uppställt så man kan se det från båda sidor, lite knepigare att skapa landskapet men, det blir riktigt snyggt i lounchen på jobbet tror jag...
    Så tanken med filter bakom bakgrunden går tyvärr bort, men borde inte Juwel dimensionerat det inbyggda filtret efter hur stort karet är?

    //Peter
    Deras 450 är ju sådär.

    Vi hade världens race med juwelburkar som gått åt skogen för någon vecka sedan på Facebook. Mittstagen ryker för de är inte starka nog.

    Jag hade nog kört på ett co2-system ändå, det funkar ju bra med vanliga växter också.

    Kolla in Hannesc 70 kub här på forumet, han kör ju hightech med polysperma och svärdsplantor :P

    Maths C90 kör ju massa crypto och bös med co2 också..

    Just do it, jag tror att det är 4 rör i rampen från början eller?
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Christer5

      #32
      Jag tog bort mitt Juwelfilter och kassett tycker att det är mycket bättre med ett ytterfilter,men det är jag det

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        #33
        Växtnäring

        Ursprungligen postat av Christer5
        Jag tog bort mitt Juwelfilter och kassett tycker att det är mycket bättre med ett ytterfilter,men det är jag det
        Mohaha, jag kör både och

        Trimmar man ursprungsfiltret med en starkare pump så blir det ju sketabra
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #34
          Ursprungligen postat av Peter79
          Ja, jag inser det också, men man kan ju alltid drömma lite, mkt växter ska det vara i allafall!
          Tanken är att ha det uppställt så man kan se det från båda sidor, lite knepigare att skapa landskapet men, det blir riktigt snyggt i lounchen på jobbet tror jag...
          Så tanken med filter bakom bakgrunden går tyvärr bort, men borde inte Juwel dimensionerat det inbyggda filtret efter hur stort karet är?

          //Peter

          hmmm....

          för det första, jo, det innbyggda filtret är tillräckligt stort för att klara av i princip all sorts setup.
          det är bara en stor fet ful svart klump i en hörna som syns hur man än inreder om man inte
          kan klä in det i en bakgrund, eller riva ut det.


          för det andra, om det skall beaktas från båda sidor, så blir det till att lägga fetestora rötter
          i mitten på karet som går hela (nästan iaf) vägen upp till "taket", och sedan blir det till att
          trycka ner blommor mellan rötterna, på rötterna, så att det nästan bildas en bakgrund i mitten.


          fråga, är det mycket folk i rörelse runt karet ?

          Tänker på fiskval, en del skiter i det, en del blir helstirriga.




          .
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            #35
            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
            Just do it, jag tror att det är 4 rör i rampen från början eller?
            Ja
            350L Diskus

            Kommentar

            • Peter79
              • April 2012
              • 311

              #36
              Ok, ska klura på filter alternativen, är det inte så att vattnet blir grumligt när filtret inte orkar med?

              Helt rätt Ken, har tänkt en/flera stora rötter i mitten och lite olika höga växter mellan och bredvid, sen en gräsmatta till vänster.
              Det är 3 personer som jobbar i den studion där lounchen finns där jag jobbar där karet ska stå, sen är det kunder här ibland men jag tror inte det blir för stressande för fiskarna. Har tänk ett stim regnbågsfiskar och en städpatrull på icke bestämda arter.

              //Peter

              Kommentar

              Arbetssätt...