Vilken växt är detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nai
    • November 2012
    • 2

    Vilken växt är detta?

    Hej!
    Jag har låtit en växt växa i flera år utan att röra den, och den har totalt tagit över akvariet!
    Vill gärna bli av med en del av den, så skulle någon kunna berätta vilken sort det är?



    Skulle vilja röja i karet och fixa det lilla algproblemet (litet lager syns på rutan haha) så är hemskt tacksam om jag får reda på vad denna heter!
    Ser ut som en Cryptocoryne crispatula var.balansae men bladen börjar lite högre up och inte från roten, så vet inte riktigt? Den är extremt tålig iallafall, har klarat sig igenom några cm med vatten när det var nerlagt utan lyse i nästan ett år! (om det hjälper?)

    Tack så mycket!
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det finns två olika sorter som kallas c.balansae, en smalbladig och den bredladiga som du har. Bara att gratulera, en av de snyggaste växterna jag vet!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • nai
      • November 2012
      • 2

      #3
      Tack!!! Då hoppas jag många vill ha den, jag tycker den är fin också ju

      Edit* Finns det något sätt att få reda på hur mycket den är värd? Försökt hitta men ser inte den till salu någon stans... Kunde ge bort den men eftersom jag startar upp ett nytt akvarium nu också så är det alltid bra med lite pengar haha
      Senast redigerad av nai; 23 November 2012, 22:29.

      Kommentar

      Arbetssätt...