Vitt ludd på rötterna.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ryskbompa
    • August 2012
    • 930

    Vitt ludd på rötterna.

    Har gjort en remake på mitt 180L Rio.

    Har relativt lite växter/fiskar i nuläget då det ska få gå till sig innan det åker i fler firrar. Växerna jag vill ha var beställningsvara

    Har fått nå vitt ludd på rötterna, beror det på avsaknaden av algätare må tro?

    Kan posta en bild om ingen känner igen algtypen

    MVH Rikard
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Ursprungligen postat av Ryskbompa
    Har gjort en remake på mitt 180L Rio.

    Har relativt lite växter/fiskar i nuläget då det ska få gå till sig innan det åker i fler firrar. Växerna jag vill ha var beställningsvara

    Har fått nå vitt ludd på rötterna, beror det på avsaknaden av algätare må tro?

    Kan posta en bild om ingen känner igen algtypen

    MVH Rikard
    Det är vanligt, att man får vitt ludd på rötterna, det försvinner så småningom.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Ryskbompa
      • August 2012
      • 930

      #3
      Ok göttans. Tackar å bockar. blev lite orolig där

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        som sagt. ingen fara. försvinner efter ett par veckor. vissa malar gillar att käka upp det har man upptäckt. men annars är det bara att vänta. men det är inget farligt

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #5
          ...vissa firrar äter ludden också,

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Ryskbompa
            • August 2012
            • 930

            #6
            Apistogramma V8or och Panaqolus maccus gillar dom inte iallafall. Men som sagt. bara luta sig tillbaka och ta det lungt alltså

            Kommentar

            • Likan
              • April 2012
              • 2611

              #7
              Mina rötter fick också det, försvann sen efter 2 veckor.
              Fick lära mig att det är rötterna som utsöndrar ett sekret i början, som blir det där vita luddet, eller trådar som jag också fick.
              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

              Kommentar

              • vinbok
                • November 2011
                • 147

                #8
                Kökbärsräkor och äpplesnäckor är förtjusta i det vita luddet också.

                Kommentar

                Arbetssätt...