Vesicularia sp?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kacke
    • January 2008
    • 18

    Vesicularia sp?

    Vet någon här inne vart man kan få tag i denna mossvariant?
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    också kallada christmas moss. finns nog på tradera och plantswap ska du se. ganska vanlig

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Jag har köpt ett flertal gånger via Ebay, bra mycket billigare än "svenska" sidor.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Rebah
        • January 2012
        • 410

        #4
        Akvarieteknik har den, men är rätt löjligt dyrt då de redan kostar en hel del i inköp och sen att de bara säljer till återförsäljare. Så den går att beställa i många zooaffärer, men kommer kosta minst dubbelt så mycket som de jag sett som sålts på plantswap.
        "The trees move... do you not see it?"

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Inte så konstigt, skillnaden är utgifterna. Via plantswap säljer privatpersoner i eget syfte medan affärerna har en hel del de måste betala med sina intäkter. Ser man det på det viset kan man istället ifrågasätta varför priserna från privatpersoner är såpass höga.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Rebah
            • January 2012
            • 410

            #6
            Undrar varför inköpspriset är såpass dyrt dock, affärsdelen vet jag ungefär vad som läggs på då jag jobbar extra i en sådan affär. Men det får man kanske fråga leverantörerna om Det är väl knappaste en komplicerad mossa att odla? Mossor överhuvudtaget brukar vara dyra i inköp verkar det som, kanske lite därför privatpersoner har såpass höga priser de med. Aja, lite ot det där, ursäkta
            "The trees move... do you not see it?"

            Kommentar

            Arbetssätt...