Hur gå över till PMDD?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • necatour
    • March 2012
    • 52

    #16
    Nu gick det med "fnuttar" runt...

    Kommentar

    • Kryckan
      • November 2011
      • 283

      #17
      Jag hade bytt profito mot PMDD vid nästa vattenbyte. Kanske byta 40 Liter per gång istället.
      Borde inte bli några konstigheter.

      Kommentar

      • MonkanS
        • December 2011
        • 861

        #18
        Ursprungligen postat av necatour
        Härligt mycket växter. Och i mitt tycke en härlig blandning av växter. Är det pistia du har som flytväxt?
        Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

        Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

        Kommentar

        • necatour
          • March 2012
          • 52

          #19
          Ja, det är pistia Tror de kallar den 'musselblomma' här. Jag får gallra ganska ofta då den snabbt täcker hela ytan. De hinner dock inte bli så stora då de ofta får lite slemmiga alger på sig direkt under rören och då bryter jag loss och slänger dem.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #20
            Hur gå över till PMDD?

            Den Cambombaliknande växten - är det en Gälört (limnophila)? På bilden ser den ljus ut i de nya skotten.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • necatour
              • March 2012
              • 52

              #21
              Ja, tror det är en Limnophila sessiliflora. Men den är inte vit i topparna, det är nog mest ljuset som lurar ögat där. Den blir snarare lite brun just i toppen när den når ytan. Vet inte om det beror på att det skulle vara smutsigare där uppe eller om det har med värmen etc att göra? Jag har större problem med svärdsplantor och riktig cabomba, sävrdsplantorna blir genomskinnliga i kanterna och dör i förtid medan cabomban ruttnar vid roten och flyter upp till ytan...

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                #22
                Ok. Eftersom det egentligen räcker med ett enda ämne som saknas växten för att den ska sluta växa gissar jag att det ändå är ett bristsymtom. Tror det är klokt att byta till PMDD.
                Många tips finns i denna tråd . Har du läst den förut? Om inte, gör det. Massa tips. Rena utbildningen.
                När det gäller just Svärdsplantor kan man ibland behöva stoppa i näringskulor för att ge rötterna sitt. Ska bli spännande att se hur det går när du skiftar till PMDD
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                Arbetssätt...