PMDD- Växterna mår sämre nu

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ilzetas
    • January 2011
    • 278

    #16
    Så vitt jag vet tillförs syre till vattnet enklast genom att skapa en bra ytcirkulation med utblåset på pumpen, detta kan fiskarna tillgodogöra sig.
    Jag använder PMDD och easy carbo sedan snart 2 år i mina kar och det funkar skitbra. Inget är dock beständigt i evighet, ibland lägger en växt/fisk av och man får kasta. Precis som mina krukväxter gör, även om jag sköter om dom väl. Nyligen ändrade jag av misstag inställningen på min foderautomat på 300 l karet och när algerna växte snabbt på glasen fick jag börja felsöka: har jag glömt easycarbo, har det kommit in mer sol i rummet än tidigare eller är det nåt med fodret, osv? Kort sagt är det en balansgång.
    Och jag har också varit med om det ett antal gånger, att växterna behöver tid på sig för att bo in sig. Lycka till!
    300 liter SA och 160 liter asien är den perfekta kombon i vårt hem

    Kommentar

    • Christer5

      #17
      Tack !

      Kommentar

      • beerzon
        • May 2008
        • 877

        #18
        Växterna har börjat ta sig nu. Två av dem jag la upp bilder på har tagit hälsan helt tillbaka (bild#2 och #3) medan den förste inte har hänt så mycket med.

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #19
          cryptos kan ta veckor / månader på sig innan de får fart igen.

          vet inte hur många gånger jag har tagit väck "slemhögen", inget kvar alls,
          sedan glömt bort den, typ 2 månader senare kommer jag ihåg den när det
          helt plötsligt ploppar upp ett blad i sanden.......




          .
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          Arbetssätt...