Vart kan man få tag på javamossa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fhems98
    • August 2012
    • 16

    Vart kan man få tag på javamossa?

    Hej! Jag skulle vilja få tag på java mossa. Någon som vet vart man kan få tag på det lite billigare?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    I en akvarieförening eller på en föreningsauktion.

    Javamossa är nämligen rätt krångligt att dra upp (växer lite långsamt) och lite krångligt att förpacka och därför är det av naturliga skäl rätt dyrt kommersiellt.

    Men i ett hemmaakvarie där man inte har så starkt ljus (då funkar det bäst) så blir det ofta rätt mycket javamossa. Själv tänkte jag ta med en rejält bunt med javamossa till GCG auktionen i november - obs jag säljer inget annars.

    Du kan också kolla på plantswap.se där kan det säkert finnas någon som säljer för en billig penning.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • fhems98
      • August 2012
      • 16

      #3
      Okej, tack så mycket

      Kommentar

      • eliyao
        • April 2011
        • 558

        #4
        Sveriges största cirkulära marknad. Köp & sälj begagnat & second hand, enkelt & hållbart. Mode, Inredning, Elektronik, Motor, Samlarobjekt & mer | Tradera.


        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13130

          #5
          Fick tag på en näve javamossa för 5-6 år sen och sen i en butik och sen dess har jag alltid sparat en liten boll så att jag alltid har tillgång om jag behöver Så får du tag på lite får du se till att alltid spara lite ifall du inte vill ha mossan just då!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          Arbetssätt...