kort växt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anki L
    • August 2011
    • 606

    #16
    Perfekt med många tips. Ja eftersom jag ska ha dem längst fram vill jag ju inte att de växer.
    350 l

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13119

      #17
      Ursprungligen postat av Anki L
      Perfekt med många tips. Ja eftersom jag ska ha dem längst fram vill jag ju inte att de växer.
      pogostemon helferi blir låg och kompakt om du bara har bra ljus, den har annars relativt låga krav och växer även med lite sämre ljus med drar då iväg lite på höjden (ca 10-15cm) och blir lite rangligare. sidoskott klipper du av och planterar.
      Senast redigerad av åheim; 17 July 2012, 11:00.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #18
        Har du kollat artregistret - där kan du ju söka på växter i olika höjder.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          #19
          Ursprungligen postat av åheim
          pogostemon helferi blir låg och kompakt om du bara har bra ljus, den har annars relativt låga krav och växer även med lite sämre ljus med drar då iväg lite på höjden (ca 10-15cm) och blir lite rangligare. sidoskott klipper du av och planterar.
          Tydligen helt olika erfarenheter när min co2 tog slut så drog den iväg på höjden för att sedan nästan tyna bort.
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • Anki L
            • August 2011
            • 606

            #20
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Har du kollat artregistret - där kan du ju söka på växter i olika höjder.
            japp...sitter där och spanar Men jag har nog inte fattat att man kan leta på höjder? Sitter och kollar på det mesta nu...
            350 l

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13119

              #21
              Ursprungligen postat av lillfrasse
              Tydligen helt olika erfarenheter när min co2 tog slut så drog den iväg på höjden för att sedan nästan tyna bort.
              Ok... Jag tillsätter bara tropica aquacare och använder t5 rör, thats it och de växer sig täta men jag gallrar med jämna mellanrum så ljuset ska komma åt. Blir den för hög får man klippa av den och plantera om den. För mig har den faktiskt funkar väldigt bra. Den som är intresserad av den får helt enkelt prova och se om den funkar i det specifika akvariet.
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              Arbetssätt...