Akut hjälp med växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eluke
    • January 2010
    • 67

    #31
    Ursprungligen postat av LS10
    Jag har likadant akvarium som dig, Juwel rio 240. Mina gröna växter växer helt okej under orginalbelysningen +reflektorer (vissa växer faktiskt så det knakar) men de röda har jag lite problem med. Jag har ganska rikligt med växter och doserar Happy Carbo, 10ml om dagen, vilket innebär dubbeldos enligt flaskan (vilket är rekomenderat för tätplanterade akvarium). Sen har jag successivt behövt öka pmdd dosen då mina växter fick brister, är nu uppe i trippel dos och det tycks fungera bra.

    Så jag tror helt enkelt att du inte gett dina växter tillräckligt med näring.
    Får väl hoppas att det hjälper med pmdd dock har jag inte sett något större resultat ännu. Växterna verkar inte trivas av någon anledning. förutom vallisneria som växer riktigt bra, förutom att en del av dom är lite gula och trasiga på vissa ställen. Hur mycket vatten byter du när du byter? häller du i all pmdd på en gång eller sprider du ut doserna under veckan? Hur lång tid ska man vänta innan det ger resultat? tålamod kanske det är som gäller här med

    Föresten hade ett enklare test hemma som visar att jag har ett KH på ca 3, har inte brytt mig så mycket om detta innan men kanske man ska köpa ett seriöst test för att testa detta värde?

    Kommentar

    Arbetssätt...