Har problem med alger.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bossep
    • March 2010
    • 4447

    #46
    Ursprungligen postat av ansjo
    Jag kör alltid med ett separat ytterfilter till co2, oavsett reaktor eller använder filtret som reaktor, dels för att kunna köra filtret lite som man vill men ändå bibehålla det andra filtret för bakteriernas skull.
    Att börja laborera med co2 när karet dels tidigare funkade och dels nu när det förhoppningsvis börjar gå in sig kan vara lite riskabelt.
    Men å andra sidan kanske man vill göra någon drastisk åtgärd för att snabbt komma till rätta med problemet,
    En som många gånger, skynda långsamt.
    Jag var av den uppfattningen att Martin redan körde CO2. Så mit tänk var att skruva in det på en stabil nivå och sedan göra lika med PMDD och därefter i princip sätta lås på akvariet. Bara låta växterna go wilde ett tag vilket brukar resultera i rejäl stabilitet.
    Därmed skriver jag under på skynda långsamt och att låta modernatur göra jobbet.
    “You can’t see the future if you don't know the history.”
    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #47
      Jo, där har du nog rätt Bosse. Vad jag vet kör han med co2 i dagsläget, så det är bara att följa vad du skrev.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Pannecke
        • January 2005
        • 1325

        #48
        Men den cyanon som täcker starogynen och de som sitter på växterna? Skall kag göra vattenbuten 2 ggr i veckan kanske?
        /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

        Gå gärna in och titta på vår hemsida.

        Kommentar

        Arbetssätt...