Problem med alger

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nemesiz
    • December 2011
    • 4

    Problem med alger

    Hej.

    För de första vill jag tacka för ett bra forum.

    Och nu till mitt problem.
    Va borta ungefär två veckor och då va de min granne som mattade fiskarna och kollade till så allt är bra, men när jag kom hem så har de hänt not konstigt med min akvarium.
    Vad tycker ni att jag ska göra? Akvariet är startad för ungefär 4 månader sen och jag har aldrig haft sånt problem.

    Bilder:



    [img=http://forumbilder.se/thumbs/fa8201221720P9f4e.jpg]
  • rudy
    • January 2012
    • 275

    #2
    kan inget men vill bara tycka synd om dig det ser inte kul ut... men ja tycker att det ser ut som tofs alger

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      Damn! Gav du instrktioner till grannen om hur mycket han/hon skulle mata? så att de inte gav dem kanske kite extra då och då för att de tyckte synd om fiskarna. Tycker med att det ser ut som tofsalger. Ta bort det som är angripet och gör ett vattenbyte och se om det kan göra de lite bättre. Kanske läge att köpa en firre som äter algerna .
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • Nemesiz
        • December 2011
        • 4

        #4
        Ursprungligen postat av macke_fisk
        Damn! Gav du instrktioner till grannen om hur mycket han/hon skulle mata? så att de inte gav dem kanske kite extra då och då för att de tyckte synd om fiskarna. Tycker med att det ser ut som tofsalger. Ta bort det som är angripet och gör ett vattenbyte och se om det kan göra de lite bättre. Kanske läge att köpa en firre som äter algerna .
        Okej, ska göra de.
        Vilka fiskar rekommenderar du?

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Hur stort akvarium har du?
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • Nemesiz
            • December 2011
            • 4

            #6
            De är en 24ol juwel.

            Kommentar

            • gonzo44
              • October 2007
              • 2770

              #7
              köp dej 4-6st siamesiska algätare så tror jag problemet är löst på ett par veckor=))
              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

              Kommentar

              • Nemesiz
                • December 2011
                • 4

                #8
                Okej, de ska jag göra. Håller på att rengöra akvariet nu. Hoppas att problemet försvinner.

                Kommentar

                Arbetssätt...