Flytväxter till kamphane

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Dippen98
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Ursprungligen postat av Dippen98
    Okej bra macke fisk då vet jag att min vallisneria räcker när den växt upp och börjat lägga sig över ytan Tack för hjälpen :P
    Ingen fara, vi är hät för stt hjälpas åt .

    Lämna en kommentar:


  • Dippen98
    svarade
    Okej bra macke fisk då vet jag att min vallisneria räcker när den växt upp och börjat lägga sig över ytan Tack för hjälpen :P

    Lämna en kommentar:


  • Cheshirecat
    svarade
    Vi har planerat in en resa till Rolles akvariecenter i Luleå som är en stor etablerat affär som har det mesta, och även den enda härikring som har saltvattensfiskar, så ska kolla där
    känns juh som att han borde ha lite flytväxter, haha ;D

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Okej, se om din lokala butik kan beställa hem . Eller så får du åka runt och kolla runt .

    Lämna en kommentar:


  • Cheshirecat
    svarade
    misstänkte det, men bra att veta säkert
    dock vill jag inte så gärna fara och rota så mycket i akvariet, insett att mitt bottenmaterial inte är det bästa att få fast växter i och det blir så grumligt i vattnet när man rör om i botten.. så tror det blir nån flytväxt för min del

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Det duger lika bra med att en vanlig växt går upp till ytan . Bara det finns något som den kan förankra sitt bo i .

    Lämna en kommentar:


  • Dippen98
    svarade
    Mm

    Lämna en kommentar:


  • Cheshirecat
    svarade
    jo det blir det juh..men det blir nog bra

    Lämna en kommentar:


  • Dippen98
    svarade
    Okej Får se med flytväxter till mitt kar då jag har andra vanliga växter i det med. Om jag har flytväxter så skymmer ju det ljuset lite och då kanske de andra växterna dör. Har just skaffat en vallisneria som växer upp från botten, upp till ytan och sen längs med ytan Så det blir lite som en flytväxt

    Lämna en kommentar:


  • Cheshirecat
    svarade
    tänk bara på att se till att den inte täcker hela ytan så han fortfarande kan ta luft

    Lämna en kommentar:


  • Dippen98
    svarade
    Okej,min verkar också trivas bra men får se om jag fixxar flytväxter. Flytväxter är ju ganska snyggt i akvariet

    Lämna en kommentar:


  • Cheshirecat
    svarade
    man MÅSTE väl inte.. jag har inga och lär dröjja innan jag kan skaffa eftersom de inte tar in på DM här.. får se när vi tar oss till akvariecenter i Luleå..
    men de gillar juh flytväxter.. Dock verkar inte min vara olycklig för att han inte har det.. han verkar trivas ändå
    men ska ändå skaffa nån

    Lämna en kommentar:


  • Dippen98
    svarade
    Hej,hoppas det är ok att jag skriver här undrar bara om man måste ha flytväxter till kamphane? Har min med lite andra fiskar i ett 54Liters. Läste att de vill ha flytväxter som bo Har en vallisneria som går uppe på ytan lite som flytväxter.

    Lämna en kommentar:


  • Cheshirecat
    svarade
    fortfarande, när den blir för stor, så har jag antingen hunnit skaffa ett eget större akvarie, eller så får han flytta till pappa.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...