Flytväxter till kamphane

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #16
    Ursprungligen postat av Cheshirecat
    någon Ancistrus.. den skulle tydligen bli max 13 cm..
    fanns så dåligt med räkor.. fanns bara körsbärsräkor och dom var snordyra...
    sen tänkte jag att skulle jag köpa sånna skulle det nog bara bli lyxmiddag åt kamphanen.. fast han verkar inte så jäkla glad åt malen heller..
    men malen verkar rätt obrydd.. och blir han för stor, så han inte trivs eller liknande, får han flytta till pappas 180l
    Om jag fattat det rätt och du har en ancistrus i ditt 20Liters så får du ta och skärpa dig!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Cheshirecat
      • March 2012
      • 194

      #17
      fortfarande, när den blir för stor, så har jag antingen hunnit skaffa ett eget större akvarie, eller så får han flytta till pappa.
      frågar man inget, får man inget veta

      Kommentar

      • Dippen98
        • March 2012
        • 67

        #18
        Hej,hoppas det är ok att jag skriver här undrar bara om man måste ha flytväxter till kamphane? Har min med lite andra fiskar i ett 54Liters. Läste att de vill ha flytväxter som bo Har en vallisneria som går uppe på ytan lite som flytväxter.
        54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

        Kommentar

        • Cheshirecat
          • March 2012
          • 194

          #19
          man MÅSTE väl inte.. jag har inga och lär dröjja innan jag kan skaffa eftersom de inte tar in på DM här.. får se när vi tar oss till akvariecenter i Luleå..
          men de gillar juh flytväxter.. Dock verkar inte min vara olycklig för att han inte har det.. han verkar trivas ändå
          men ska ändå skaffa nån
          frågar man inget, får man inget veta

          Kommentar

          • Dippen98
            • March 2012
            • 67

            #20
            Okej,min verkar också trivas bra men får se om jag fixxar flytväxter. Flytväxter är ju ganska snyggt i akvariet
            54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

            Kommentar

            • Cheshirecat
              • March 2012
              • 194

              #21
              tänk bara på att se till att den inte täcker hela ytan så han fortfarande kan ta luft
              frågar man inget, får man inget veta

              Kommentar

              • Dippen98
                • March 2012
                • 67

                #22
                Okej Får se med flytväxter till mitt kar då jag har andra vanliga växter i det med. Om jag har flytväxter så skymmer ju det ljuset lite och då kanske de andra växterna dör. Har just skaffat en vallisneria som växer upp från botten, upp till ytan och sen längs med ytan Så det blir lite som en flytväxt
                54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

                Kommentar

                • Cheshirecat
                  • March 2012
                  • 194

                  #23
                  jo det blir det juh..men det blir nog bra
                  frågar man inget, får man inget veta

                  Kommentar

                  • Dippen98
                    • March 2012
                    • 67

                    #24
                    Mm
                    54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

                    Kommentar

                    • macke_fisk
                      • December 2005
                      • 4442

                      #25
                      Det duger lika bra med att en vanlig växt går upp till ytan . Bara det finns något som den kan förankra sitt bo i .
                      MVH macke_fisk

                      Kommentar

                      • Cheshirecat
                        • March 2012
                        • 194

                        #26
                        misstänkte det, men bra att veta säkert
                        dock vill jag inte så gärna fara och rota så mycket i akvariet, insett att mitt bottenmaterial inte är det bästa att få fast växter i och det blir så grumligt i vattnet när man rör om i botten.. så tror det blir nån flytväxt för min del
                        frågar man inget, får man inget veta

                        Kommentar

                        • macke_fisk
                          • December 2005
                          • 4442

                          #27
                          Okej, se om din lokala butik kan beställa hem . Eller så får du åka runt och kolla runt .
                          MVH macke_fisk

                          Kommentar

                          • Cheshirecat
                            • March 2012
                            • 194

                            #28
                            Vi har planerat in en resa till Rolles akvariecenter i Luleå som är en stor etablerat affär som har det mesta, och även den enda härikring som har saltvattensfiskar, så ska kolla där
                            känns juh som att han borde ha lite flytväxter, haha ;D
                            frågar man inget, får man inget veta

                            Kommentar

                            • Dippen98
                              • March 2012
                              • 67

                              #29
                              Okej bra macke fisk då vet jag att min vallisneria räcker när den växt upp och börjat lägga sig över ytan Tack för hjälpen :P
                              54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

                              Kommentar

                              • macke_fisk
                                • December 2005
                                • 4442

                                #30
                                Ursprungligen postat av Dippen98
                                Okej bra macke fisk då vet jag att min vallisneria räcker när den växt upp och börjat lägga sig över ytan Tack för hjälpen :P
                                Ingen fara, vi är hät för stt hjälpas åt .
                                MVH macke_fisk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...