Dammsugare??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • devil_9
    • April 2002
    • 67

    #16
    Hej
    Jag undrar: Jag tycker mitt akvarium (112 liter) är lite för litet om du förstår.
    Jag vill köpa ett större, hur stort tycker du?
    Svara bara på frågan!
    Hur mkt kostar ett sånt med alla tillbehör, jag kan köpa ett begagnat.


    Kommentar

    • Michael Legnér
      • January 2002
      • 467

      #17
      <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
      Hej
      Jag undrar: Jag tycker mitt akvarium (112 liter) är lite för litet om du förstår.
      Jag vill köpa ett större, hur stort tycker du?
      Svara bara på frågan!
      Hur mkt kostar ett sånt med alla tillbehör, jag kan köpa ett begagnat.
      <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

      Fast jag tycker att både jag och Kjell har svarat på frågan "hur stort". Det är liksom upp till dig och dina förhållanden. Hur mycket plats har du? Vilken inkomst har du? Vilket intresse har du? Som du förstår så är det du som måste bestämma. Grundregeln är dock att ett större akvarium är enklare att sköta. Det går säkert, att som Kjell skrivit, få balans i en liter vatten men jag kan lova att det kräver kunskap, tålamod och karaktär.

      På frågan vad det kostar så varierar det förstås med typ av akvarium och affär. Om du ska köpa ett begagnat blir det ännu svårare att säga något. Du får helt enkelt leta reda på denna information själv på nätet eller fråga i affärerna. Det är omöjligt att säga. Priset på ett nästan nytt skiljer sig som du säkert förstår markant mot ett gammalt som kanske behöver restaureras.

      /Micke

      310L med Corydoras punctatus, C peru sp. "gold", C sterbai, L001, L092, L148, L168, L183(L59?), L260, LDA9, Otocinclus, Svarta fantomtetror.
      Två katter (Spookie huskatt och Totte skogkatt).
      /Micke
      Mitt akvarium

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #18
        Hej igen,
        Instämmer i det Micke skriver.
        Du måste först fundera ut vad det är du vill ha och sedan kan du ju kolla vad detta kostar nytt i en affär. Begagnat priserna varierar sedan oerhört mycket efter skicket och vilka tillbehör som ingår.
        Så som du nu ställer frågan, blir det ungefär så här - jag vill ha en större begagnad bil, vad kostar en sådan? Omöjligt att svara på, eller hur?
        Varför inte kolla igenom annonsavdelningen här på zoopet, akvarieguiden.nu och på ciklid.se. Så får du ett visst begrepp över ungefär vad olika begagnade akvarier kostar.
        Akvaristiska hälsningar
        KJell


        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • devil_9
          • April 2002
          • 67

          #19
          hej
          jag har nog plats för ett 300 liters, men jag är bara 15 år men tycker det är väldigt kul med akvariet och mkt stort intresse.
          men tror ni jag kan driva ett 275 liters??
          varför kan ni inte bara ge mig råd om hur stort NI tycker jag ska ha?????
          hur kollar man annonser här på zoopet?
          nu vill jag att ni bara svarar på frågan hur mkt kostar ett sådant akvarium i snitt??????
          ett sådant akvarium typ på 275 liter.

          Kommentar

          • Michael Legnér
            • January 2002
            • 467

            #20
            <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
            ...nu vill jag att ni bara svarar på frågan hur mkt kostar ett sådant akvarium i snitt??????
            ett sådant akvarium typ på 275 liter.
            <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

            Jag har inte en susning.

            /Micke
            /Micke
            Mitt akvarium

            Kommentar

            • lillfrasse
              • February 2002
              • 2228

              #21
              Kolla här så får du en liten uppfatning om vad det kan kosta.
              http://www.akvarieshopen.com/
              Sedan kan du ju knalla runt i lite olika zooaffärer och titta på akvarier.


              Simma lungt....Lillfrasse
              Simma lungt..
              Lillfrasse..

              Kommentar

              • devil_9
                • April 2002
                • 67

                #22
                Hej!
                Ojdå!, dom är ganska billiga va?!
                jag köpte mitt 112 liters nytt får ca 2000 kr, där får man ju ett 222 liters med alla tillbehör till för 2300!!!
                är dm mkt billigare än alla andra??
                finns det fler sådana sidor??

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48147

                  #23
                  Hej igen,
                  Annonser här på zoopet hittar man på första sidan under "Annonsbörsen".
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell

                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • devil_9
                    • April 2002
                    • 67

                    #24
                    Hej
                    Finns det inte någon som vet några bra sidor med priser på nya akvarier??
                    Är inte 222lite med alla tillbehör för 2300 billigt??

                    Tacksam för svar!
                    //Jonas

                    Kommentar

                    Arbetssätt...