Växter i hink

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nahoj79
    • January 2012
    • 96

    Växter i hink

    Möjligtvis en dum fråga eftersom det rör sig om vattenväxter, men en sak har jag lärt mig och det är att man ska få dem att trivas annars blir det inte bra...
    ...men, min fråga är kort och gott: klarar sig akvarieväxter i en hink med vatten under en veckas tid?

    Eller måste dem ha vattencirkulation, näring osv? Ljus får man väl försöka fixa till.
    Ska man göra nåt vattenbyte? Temperatur, hur känsligt är det under denna korta perioden?

    Det har inte riktigt synkat mellan leverans av akvarium och växter om man säger så...
    Senast redigerad av Nahoj79; 16 January 2012, 21:46.
    Johan
    En nybörjare som håller på att starta ett Juwel Trigon 190 L
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Det beror på vilka växter det är. Ta en ljus eller hellre genomskinlig hink och ställ ljust så går det bäst. Tjockbladiga,kraftiga växter klaras sig oftast bra, men en del tunnbladiga eller mycket små kan försvinna som snor i vattnet på en dag eller två.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • Nahoj79
      • January 2012
      • 96

      #3
      Finns det nåt att göra för att även klara tunnbladiga? Näring, Easycarbon el nåt annat?
      Det kommer t.ex. Vallisnera...den lär ju stryka med...
      Johan
      En nybörjare som håller på att starta ett Juwel Trigon 190 L

      Kommentar

      • Mumin
        • October 2007
        • 3837

        #4
        Nej, Vallisneria är outrotligt, den klarar ta mej fan mer än man vill ibland. Har du beställt små ömtåliga arter kan du ta en genomskinlig burk(jag använder låga kakburkar), fylla med vatten och ställa i fönstret. Då klarar sig de flesta växter, bara det inte blir för kallt.
        För mycket är inte nog!
        Jag VILL ha en Elefantofon!!

        Kommentar

        Arbetssätt...