någon som testat linea in cup?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hultman90
    • December 2011
    • 29

    någon som testat linea in cup?

    hej var inne på min handlare och frågade efter lite bra förgrundsväxter som är mattäckande dock så har de alltid vädligt dåligt med växter. så jag frågade om det fanns möjlighet att beställa hem lite glossostigma och de gjorde det fast i något som hete linea in cup undrar om någon köpt de och om det är värt pengarna? kostade 100 kr burken och de viste inte hur mkt det var i varje burk nämligen!
  • rasermusen
    • October 2011
    • 258

    #2
    Burkarna är småå! Skulle hellre köpt av någon privat än dom i butik
    /Rasmus

    Kommentar

    • hultman90
      • December 2011
      • 29

      #3
      okej ! men frågan är var plantswap verkar var helt nedstängt har i alla fall varit i flera dagar! några tips på vart?

      Kommentar

      • Getingen
        • August 2010
        • 325

        #4
        Grejen med kopparna är att växten ska hålla högsta kvalité. Inget annat vad jag har förstått. Jag tycker det är dyrt. Som sagt plantswap är en bättre lösning. Har som sagt legat nere ett par dagar men kommer nog snart upp igen. Måste varit något som gått fel när dom jobbade på uppgraderingen.

        Kommentar

        • hultman90
          • December 2011
          • 29

          #5
          ah okej men då e det juh värt att vänta tips på någon annan bra "mattäckande" växt? relativ snabb växande och lagon med ljus har gälört och någon slags ludwigia redan i karet!

          Kommentar

          • brams
            • June 2003
            • 891

            #6
            Jag skulle uppskatta mängden i CUP till ungefär det dubbla en vanlig kruka. De är odlade i en näringsgel som gör att växten är laddad med kraft när den planteras. Den är helt fri från snäckor och alger och den anpassar sig snabbare till ditt akvarium.
            Visst är det dyrare än att handla på Plantswap. Men det kommer du nog aldrig undan =).
            Jag har testat både i kopp och på "vanligt" vis och det är en ganska stor skillnad. Just med Glossostigma så kvittar det nog när det väl tagit sig, men det går snabbare dit med CUP-varianten.
            Glosso är ganska lätt om man bara matar den med tillräckligt med ljus. Har du inte ganska mycket ljus så skulle jag rekommendera nån annan art, kanske Eleocharis parvula eller Marsilea hirsuta?
            C.Brams

            Check out:
            brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

            Kommentar

            Arbetssätt...